Двигун Шевроле Авео F16D3. Особливості та дефекти

1,6-літровий двигун Шевроле Авео фактично продовжує еволюцію опелівського мотору Z16XE (Vectra, Astra, Meriva, Zafira), що був розроблений англійською компанією Лотус, та відноситься до сімейства двигунів Ecotec.

Найголовніша відмінність цього мотору полягає у наявності у конструкції клапану EGR. Втім, про все по черзі.

Характеристики та проблеми

Екологічні норми за протоколом Євро 5 висували досить жорсткі вимоги до моторів. На 2002 рік компанія GM DAT не могла їх задовольнити існуючими двигунами та була вимушена модернізувати старенький опелівський агрегат.

В загальному характеристики та технічне обслуговування двигуна Шевроле Авео Т250 F16D3, мали деякі особливості, які потрібно враховувати.

Якщо починати з того ж самого клапану EGR, то працює він надто недовго. Спеціалісти звинувачують у цьому якість бензину, але це спірне питання. Хоч би що там було, цей клапан попив крові у власників.

Він призначений для того, аби очищувати вихлопні гази, пропускаючи їх по другому колу для допалу в камері згоряння, приблизно по такій схемі, як працює сажевий фільтр на дизелях.

В результаті на пробігах біля 40-50 тисяч кілометрів фільтр забивається, система електронного керування двигуном доповідає про постійні помилки, двигун працює нестабільно та починає несамовито жерти паливо.

Як вихід, частина власників просто ставлять заглушку та викидають клапан EGR.

Важливо для тих, хто має проходити техогляд — номер двигуна вибито на блоці циліндрів, у правому верхньому кутку.

Часто це місце просто закисає від корозії та бруду, а номер блоку прочитати майже неможливо.

Аби такого не сталося, краще завчасно обробити площину з номером антикором, аби уникнути проблем з реєстрацією, зняттям та постановкою на облік. В іншому випадку треба готуватись до експертиз та різних інших непередбачених витрат грошей та нервів.

Серед інших проблем користувачі відзначають такі, що трапляються найчастіше:

  1. Підвисають клапани. Це пов’язують частково з нагаром на самих клапанах, частково зі зносом пружин в головці блоку. Але якщо двигун не перегрівати, не лити в нього дешеве незрозумілого походження мастило, про зависання клапанів можна не згадувати.
  2. Мастило у свічних колодязях. Звісно, неприємна річ, але більш неприємне те, що це приводить до збоїв у роботі системи запалювання. Мастило попадає в колодязі не з неба, а з-під прокладки клапанної кришки. Ця біда — наступна в рейтингу.
  3. Прокладка клапанної кришки. Чомусь ця хвороба характерна саме для 1,6-литрових моторів, хоча конструкція двигуна повністю ідентична з 1,8-литровим F18D3, хіба що збільшено хід поршня. Передусім рекомендують перевіряти площини дотику клапанної кришки та головки блоку. Також іноді розв’язує питання герметик, що нанесено на прокладку кришки, але не завжди.
  4. Загинає клапани, якщо проґавити момент зносу ременя приводу ГРМ. Зазвичай він живе приблизно 60-65 тисяч кілометрів, але це залежить як від стану самого двигуна, так і від якості ременя. Перші ознаки мертвого ременя — тріщини та розшарування на поверхні, також варто на таких пробігах частіше дивитись на стан зубчатої частини ременя. Це важливо, бо обрив може призвести не тільки до заміни клапанів, а й поршнів та шатунів. Це недешевий ремонт.
  5. Двигун троїть. Перше, що треба перевірити — якість розпилу форсунок, але задля профілактики їх варто періодично чистити (промивати). Бажано на стенді, але можна й власноруч.

Також власники кажуть, що не дуже витривалими є рідна помпа та термостат. Дехто говорить про завчасний вихід з ладу (пробій) високовольтних проводів, але такі випадки не є масовими.

Ремонт та обслуговування двигуна F16D3

Аби уникнути складнощів з експлуатацією 1,6-літрового мотора, виробник наголошує на чіткому дотриманні регламентів заміни мастила, антифризу та фільтрів (повітряного та масляного).

Завод рекомендує використовувати оригінальні моторні оливи GM Dexos 2 Long Life 5W-30 та оригінальний антифриз GM Long Life Dex Cool.

Серед переваг охолоджувальної рідини називають виснажуючі інгібітори, які підвищують термін служби рідини до 250 тисяч км пробігу або п’яти років експлуатації.

Звісно, що можна використовувати й інші, менш дорогі мастила та рідини, але вони повинні мати сертифікацію GM.

Якщо відповідально ставитись до заміни рідин та фільтрів, двигун F16D3 на Шевроле Авео мусить проїхати до капітального ремонту не менш ніж 250-280 тисяч км.


Не пропустіть