Як зрозуміти на шиномонтажі, що вас «розводять»

Водії кинулись змінювати літні шини на зимові. Біля шиномонтажів вишикувались довжелезні черги з авто, а працівники сервісів хитро потирають руки.

Як відомо, якість роботи сервісменів дуже важлива для наших автомобілів. І під час очікування в черзі саме є можливість оцінити майстерню, на перевзування в якій ви націлилися. Прикмети неякісної роботи можуть бути такими:

Намагайтесь зрозуміти, чи є в майстерні спеціальний інструмент: ключі для демонтажу декоративних ковпаків з маточин і болтів (гайок), гумові проставки для домкрата, упори для коліс, пластикові накладки на лапи монтажного верстата. На наспіх оснащеному сервісі замість цього застосовуються підручні засоби, в результаті чого ковпачки ламаються, диски і пороги дряпаються.

Подивіться, як шиномонтажники поводяться зі знятими з автомобіля деталями. Якщо вони кидають болти і гайки в пісок, а колесо у них падає лакованою стороною диска на асфальт, то вам як мінімум доведеться підкоригувати їхні дії, коли підійде ваша черга.

Оцініть, наскільки правильно механіки затягують кріпильні болти (гайки) коліс. Справа в тому, що зусилля достатньо точно регламентовано для кожної моделі авто (від 70 Нм у ВАЗів до 160 Нм у Audi, і 180 Нм у деяких VW), і в ідеалі потрібно використовувати динамометричний ключ. На практиці це вам навряд чи доведеться побачити, але незайвим буде поцікавитися у майстрів їхньою думкою з цього приводу. Відповідь допоможе вам зрозуміти, наскільки персонал “в темі”. Майте на увазі, що надмірне зусилля іноді призводить до зриву різьби і дорогого ремонту.

Зверніть увагу, коли балансувальник остаточно кріпить грузики на диск. Якщо він забиває грузик “до упору” просто на балансувальному верстаті, то порядку на даному підприємстві мало – таке поводження псує підвіс вала верстата і датчики. В ідеалі тягарець потрібно забивати, коли колесо стоїть на підлозі, але в житті найчастіше грузик наживляють на верстаті, а на підлозі тільки остаточно набивають.

Придивіться, які важелі використовують при балансуванні коліс – нові чи вже відпрацьовані, зняті з інших коліс. Застосування старих тягарців можуть аргументувати відсутністю плати за них з клієнта, але майте на увазі, що старі тягарці не завжди добре тримаються на дисках і можуть у будь-який момент загубитися – про що ви, до речі, можете дізнатися тільки при виявленні передчасного зносу шини або підшипника маточини.

Поміж справою запитайте, як давно заступили сервісмени на зміну. Буває, що в гарячий період загального перевзування персонал шиномонтажу працює добу безперервно. Через природну втому це призводить до помилок, в тому числі і до дуже неприємних. Наприклад, вам можуть переплутати напрямок обертання коліс або встановити шину не тією стороною назовні. Втомлена людина, природно, приділяє менше уваги таким “дрібницям”, як очищення диска від корозії, заміна потрісканого вентиля, видалення камінців і цвяхів з протектора. Якщо для вас така загроза не привід їхати шукати інше СТО, то хоча б проконтролюйте всі маніпуляції майстрів з вашими колесами.

Джерело Авто 24

Не пропустіть