П’ять головних фактів про розмитнення вживаних авто в Україні у 2020-му

Що зміниться в Україні в митному очищенню автомобілів з пробігом в 2020 році

Для багатьох українців недорогі вживані автомобілі з Європи стали єдиною можливістю обзавестися транспортом. Що недивно, адже в Україні, за великим рахунком, бюджетні моделі дешевше $10 000 зникли з продажу. Про що свідчить нещодавнє дослідження MMR.

Вочевидь, розуміють це і представники влади. Тому підготували на 2020 рік серйозні зміни в сфері митної очистки, або, як її зазвичай називають, розмитненні автомобілів з пробігом.

Змінитися має практично все: від правил проходження прикордонного переходу до принципу нарахування митних платежів.

MMR.net.ua детально вивчив всі заплановані нововведення і зібрав п’ять головних фактів про розмитнення автомобілів з пробігом у 2020 році.

З’явиться повноцінний калькулятор розмитнення

Калькулятор митного очищення вживаних автомобілів запустили практично відразу після приходу до Державної митної служби нового керівника Максима Нефьодова. Однак поки сервіс працює в тестовому режимі. І не відображає реальних витрат на розмитнення.

Повноцінний калькулятор обіцяють запустити вже в лютому. Тобто, він повинен з’явитися через півтора-два місяці. І на нього можна буде орієнтуватися як на офіційне джерело інформації, що надається державною установою.

Швидше за все, калькулятор можна буде знайти там, де він розташований і зараз – на офіційному сайті митної служби, який поки працює в тестовому режимі.

Так само, цілком ймовірно, що з часом сервіс буде доступний і в eBorder – мобільному додатку від нової команди митниці.

Запуск калькулятора дозволить заздалегідь розрахувати повну вартість автомобіля з урахуванням розмитнення. Це означає, що можна буде уникнути спірних моментів, коли митниця оцінює автомобіль значно дорожче, ніж припускав покупець. Сьогодні подібні конфлікти не рідко закінчуються судовими спорами.

Зміниться принцип нарахування митних платежів

Зміниться і принцип, за яким на митниці будуть розраховувати платежі при імпорті старих автомобілів. Зараз митники орієнтуються на власну базу вартості автомобілів.

У 2020 році буде введено новий принцип – орієнтуватися будуть на дані про вартість вживаних автомобілів, отримані від іноземних колег. Зокрема, митники обіцяють налагодити обмін інформацією відносно цін бу-авто в Європі і Північній Америці – основних ринках, з яких везуть машини з пробігом в Україну.

Подібний обмін даними дозволить зробити митні нарахування більш «чесними» і передбачуваними.

Реалізовуватися це буде поетапно. Спочатку Україна призначить митного представника в складі представництва країни в ЄС. Потім буде створена платформа, яка дозволить обмінюватися інформацією з країнами Європи та Америки. А вже після цього – в березні 2020-го – з’явиться загальна база цін на автомобілі з пробігом.

Чи буде ця база відкритою, або її зможуть користуватися тільки митники, – поки невідомо.

Штрафи за не розмитнений автомобіль

Виходячи з діючих законів, грудень повинен стати останнім місяцям, коли українці можуть безкарно кататися на не розмитнених автомобілях. З січня 2020-го року за прострочене ввезення будуть стягуватися штрафи.

Так, наприклад, прострочений один місяць перебування не розмитненого автомобіля в Україні, може обійтися його власнику в 170 000 гривен. А за рішенням суду можуть забрати і сам автомобіль.

Прострочений один день коштуватиме 170 гривень. Три дня – вже 850 гривень.

Також людина, яка ввезла в Україну авто в режимі транзиту або тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам або розкомплектовувати його.

Більш того власник не зможе використовувати таку машину для будь-якого бізнесу, в тому числі і для роботи в таксі. Навіть сьогодні більшість популярних сервісів таксі – такі, як Uber і Bolt – вже не приймають автомобілі на «євробляхах».

За порушення подібних правил передбачений штраф – 34 000 гривень.

До того ж буде введено обмеження на кількість авто, які можна ввозити без, так званого, «грошового забезпечення». Нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення тільки один автомобіль.

Ввезення додаткових автомобілів буде можливим при наявності гарантії. Гарантом може виступити фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезено.

Зміняться ставки розмитнення

Митні ставки для вживаних автомобілів – поки найбільш «мутна» і спірна тема в Україні. Довгі роки автомобілісти домагаються їх зниження. І, швидше за все, це нарешті станеться в 2020 році.

Шоправда, поки точно сказати, як зміняться ставки, важко. Сьогодні у Верховній Раді знаходиться відразу декілька проектів закону, які пропонують переглянути митні нарахування. І всі вони обіцяють зниження податків.

Наприклад, на думку міністра інфраструктури Владислава Криклія, розмитнення авто треба зробити, як в Грузії. Тобто, брати від одного до трьох доларів за сантиметр кубічний об’єму двигуна. Плюс додатково можна ввести якийсь коефіцієнт на преміальні марки.

Тоді, на думку Криклія, не буде ніяких спекуляцій ні на стані машини, ні на її вартості.

Крім того, пан Криклій готовий розглянути пропозицію «АвтоЕвроСіли» щодо скасування коефіцієнта віку, який зараз застосовується у формулі розрахунку акцизного податку та впливає на вартість розмитнення старих авто.

Також він хоче дати можливість ввозити ретроавтомобілі і переглянути вимоги по екостандартам, які, в тому числі, не дають можливості ввозити старі вантажні авто.

Оптимізація роботи митниці

У 2020 році прикордонні переходи чекає глобальна модернізація. А це означає, що скоротиться час проходження митниці. До жовтня обіцяють реконструювати три автомобільних пункту пропуску. А ось до наступного грудня буде модернізовано вже дев’ять КПП для автомобілів.

автор Віталій Єрмаков, спеціально для MMR.net.ua


Не пропустіть