6 причин холодного повітря з пічки автомобіля

Холодне повітря з печі автомобіля взимку змушує автовласників відмовитися від експлуатації автомобіля, сьогодні я розповім основні причини і методи усунення цієї несправності.

Почнемо з найпростіших.

Низький рівень охолоджувальної рідини.

Негерметична система охолодження (підкопує радіатор, негерметичні з’єднання патрубків) викликає витік охолоджуючої рідини.
На холостих обертах пічка дує холодом через недостатнє кількості антифризу. Усунення течі і доливає антифризу, як правило, вирішують цю проблему.

Кришка розширювального бачка.

Кришка розширювального бачка має функцію підтримувати певний тиск в системі охолодження двигуна, створює герметичність. Кришка не дає атмосферному повітрю потрапити в систему охолодження, тим самим створюючи повітряну «пробку», але при цьому і скидає зайвий тиск в системі.
Для виявлення несправності потрібно зняти кришку і візуально визначити її стан, присутність на місці обох клапанів і їх стан, часто з часом клапани клинить або просто висипаються в розширювальний бачок. Якщо ви визначили, що кришка несправна, її потрібно поміняти.

Повітря в системі охолодження.

Несправна кришка розширювача та низький рівень антифризу призводять до того, що в системі охолодження двигуна скупчується зайве повітря, створюючи «пробку» і не даючи нормально циркулювати охолоджуючої рідини. Основні симптоми: двигун швидко нагрівається (навіть у холодну пору), «піч» дме холодним, буває, що на оборотах антифриз все ж пробиває пробку і «піч» починає працювати, але на холостих обертах знову дме холодне повітря. Вирішення проблеми: усунути причини (долити антифриз, замінити кришку розширювального бачка), вигнати повітря.

Повітря можна вигнати декількома способами, наприклад, заїхати на гірку так, щоб передні колеса були вище задніх, завести двигун, відкрутити кришку розширювального бочка і чекати, коли повітря вийде, зазвичай це супроводжується «бульканням» – виникненням повітряного міхура в розширювачі і різким відходом рівня антифризу в розширювальному бачку, в цей момент важливо відразу долити охолоджуючу рідину в систему. Ще один спосіб – це візуально визначити найвищий шланг системи охолодження.

На передньопривідних «ВАЗах» це шланг системи підігріву дросельної заслінки – потрібно зняти дальній шланг підставити ємність для зливу антифризу, завести двигун. Якщо в системі є «зайвий» повітря, з відводу підігріву дросельної заслінки антифриз не тектиме, або йтиме з повітрям, пузириться. Підвищуємо обороти двигуна і чекаємо, щоб охолоджуюча рідина пішла рівною сильним струменем без повітря, і додаємо пішов антифриз в розширювальний бачок. Також можна відкрутити кришку розширювального бачка, зняти шланг зливу в розширювач і дути ротом в бачок, якщо повітря немає, зі шланга поллється антифриз.

Помпа.

У водяному насосі основна несправність – це проворачивание крильчатки. Внаслідок чого порушується циркуляція охолоджуючої рідини, помпа не подає гарячий антифриз в грубку. Швидкий нагрів двигуна, викидання антифризу з розширювача, холодне повітря з печі – ось основні симптоми несправності помпи. Своєчасна заміна водяного насоса вбереже вас від багатьох неприємностей.

Термостат.

Термостат служить для регулювання температурного режим двигуна. Якщо двигун холодний, циркуляція йде по «малому» колу охолодження і не потрапляє в грубку автомобіля. Коли двигун прогрівається, термостат починає відкриватися і пускати охолоджуючу рідину по великому колу охолодження, в тому числі і в піч.

Основні симптоми несправності термостата – швидкий нагрів двигуна, при робочій температурі двигуна шланги, що йдуть на радіатор холодні, як і сам радіатор. У всіх цих випадках необхідна заміна термостата.

Прокладка головки блоку циліндрів.

Нарешті ми підійшли до самої неприємної причини, чому не працює грубка автомобіля – це прогоріла прокладка головки блоку. Час і неправильна експлуатація двигуна призводять до того, що порушується герметичність прокладки між камерою згоряння і водяний «сорочкою». Гази «прориваються» у систему охолодження і викликають повітряні «пробки». Ви «виганяєте» повітря з системи, він з’являється знову і знову, в цьому винна прокладка головки блоку циліндрів.

Визначити «пробиту» прокладку можна по наявності великої кількості повітря в системі охолодження (який важко прибрати), нестійкої роботи двигуна, «бурління» в розширювальному бачку, викидання антифризу з розширювача, радіатора на «гарячу». Зняття головки і заміна прокладки усуне всі вищеперелічені несправності.

Ось я і описав основні причини холодного повітря з печі. Якщо у вас ще залишилися питання, пишіть, я на них із задоволенням відповім!


Не пропустіть