Різновиди двигунів внутрішнього згоряння

Буквально десятиліття тому компресором або турбіною похвастати були здатні виключно тюнінговані або спортивні автомобілі. Сьогодні багато автовиробників серійно встановлюють агрегати, що збільшують потужність двигуна, тому такий «додаткової м’язом» ДВС нікого вже не здивувати. Ми розповімо про різницю між звичайними і вдосконаленими видами двигунів. Для початку варто відзначити, що мотори в автомобілі діляться на дві групи: надувні і атмосферні. Такі мотори здатні на різне збільшення потужності і мають різні конструкції.

Атмосферний двигун
За своєю конструкцією, цей тип двигуна один з найскладніших. В атмосферному ДВС паливна суміш, що подається в циліндр без жодного протидії, піддає колектор серйозним доопрацюванням. У такому моторі распредвал тонко налагоджений, щоб забезпечити відкриття випускного клапана як можна довше. Також діаметр циліндрів і хід поршнів збільшуються, щоб виробити максимальну рушійну силу двигуна. У плані конструкції атмосферний двигун, безперечно, складний, але, як ми бачимо, в роботі він чутливий і гнучкий. Основна перевага атмосферного ДВС є моментальна реакція на натиснення педалі газу, зважаючи наявного на будь-яких оборотах запасу потужності. А це означає, що до найвищих оборотів атмосферний мотор розкручується краще за інших. Але є й недоліки, найбільш серйозні з яких, це відносно невисокий ресурс деталей двигуна і досить великий витрата палива.

Турбований двигун
Турбований двигун відносять до класики жанру. Саме турбовані двигуни воліють більшість автовласників. Принципи роботи атмосферного і турбированного моторів приблизно однакові. У циліндри мотора паливна суміш потрапляє під тиском. Відмінності хіба що в самому тиску. При бажанні можна підсилити зростання потужності, збільшивши тиск, який нагнітається турбіною. Турбовані двигуни, безсумнівно, найпоширеніші з усіх видів моторів, але мають ряд недоліків. Лише на високих оборотах турбіна здатна збільшити потужність, при низьких оборотах ви не відчуєте її роботу. Слід зазначити явище турбопровала, при якому турбіна дає збільшення потужності не відразу слідом за натисканням газу в підлогу, а через долі секунд. Щоб неспішно їздити по місту, це незначний недолік, але для автоспорту досить серйозний. Також турбовані мотори досить примхливі в плані мастила, а турбіни мають обмежений ресурс.

Компресорні двигуни
Механічний нагнітач, що приводиться ремінним приводом в хід, і є компресор на двигуні. Таким чином, чим більше обороти мотора, тим вище його потужність. У той час як випускний і впускний клапана розташовані в стані підлозі закриття та відкриття, компресор продуває їх, а також подає паливну суміш під великим тиском. Звідси випливає, що компресор дає зростання потужності мотора, а також і очищає його циліндри, отже, мотор може працювати максимально ефективно. Головний недолік компресора полягає в тому, що висока ефективність роботи компресійного двигуна досягається лише на моторах великих обсягів. Це означає, що можна забути про економічність компресорного двигуна.

У кожної конструкції є свої плюси і мінуси, а автовиробники шукають все нові й нові шляхи, щоб максимально повно використовувати переваги технічних рішень і нівелювати їх недоліки.





Більше новин


Прокоментуй новину