Чи потрібно накачувати шини взимку

Зимова експлуатація автомобіля пов’язана з багатьма особливостями і навіть труднощами. Одна з головних проблем стосується шин. Який тиск вибрати, чи підкачати, що поліпшить, або, навпаки, погіршить керованість авто … Давайте розглянемо разом, пише auto.siteua.org.

Деякі «експерти» і порадники люблять говорити, що взимку в сніжну погоду потрібно сильно приспускати колеса, щоб спростити собі завдання з звільнення від заметів чи засніженої колії. Чи так це? Не зовсім…

Найпростіша і універсальна відповідь лежить на поверхні – єдино правильний тиск для конкретного автомобіля вказується в інструкції з експлуатації до нього, залежно від завантаження машини, сезону та модифікації. Ця інформація також може дублюватися на бензобаці, наклейці на центральній стійці та ін.

Що кажуть виробники?

Сам автовиробник радить регулярно, не уточнюючи точно час, перевіряти тиск в колесах. Наша думка – не рідше, ніж в 3-4 тижні. Особливо уважно треба ставитися до цього питання в холодну пору року. Так, якщо накачали вам колеса в теплому приміщенні, або при плюсовій температурі, а через ніч помітно похолодало, то тиск в колесах трохи знизиться.

Що стосується конкретно зимової гуми, то тут є кілька нюансів. Якщо є бажання і необхідність знизити тиск автомобіля на дорожнє покриття, то за аналогією з учасниками трофі-рейдів можна на 2-3 десятих атмосфери знизити тиск в шинах, що в теорії збільшить контакт шини з поверхнею і відповідно зменшить тиск на дорогу і поліпшить керованість і зчіпні властивості на снігу.

Але головний нюанс полягає в тому, що конструктори шин розраховують їх під «нормальний» і єдино правильний тиск. Саме з ним у машини забезпечуються оптимальні умови роботи і на снігу, і на льоду, і на холодному сухому асфальті, і на сніговій каші. Якщо ви знаєте, що вам належить їхати тривалий відстань по пухкому і не укатаному снігу, тоді є сенс дещо знизити тиск у шинах. Але якщо засніжена ділянка невелика, і ви в основному їздите по дорогах без незайманого снігу, тоді знижувати тиск не варто. Це загрожує і погіршенням характеристик покришок (нерівномірний та прискорений знос, погіршення зчіпних властивостей), і збільшенням витрати палива, і зростанням гальмівного шляху.

Що важливіше – тиск чи сама шина?

Серед водіїв також існує міф про те, що приспущені шини рятують взимку у випадку, якщо ви використовуєте всесезонну або сильно зношену зимову гуму. Ця думка помилкова, адже особливе значення мають саме ламелі на покришках, які вгризаються в сніг і лід, відводять підталу воду і тримають авто на курсі.

На спущеній, але лисуватій гумі машина може і не провалюватися в сніг, але буде жахливо управлятися і може буксувати в найнесподіваніших і невинних, на перший погляд, місцях.

Азот в допомогу?

Деякі сумнівні сайти з рекомендації корисливих співробітників шиномонтажу іноді на зиму рекомендують закачувати в покришки суміш азоту і повітря замість звичайного повітря, який нас оточує, і що це краще позначається на керованості при перепаді температур, що шини не спускають, витримують навіть мікропошкодження та ін.

Це все міф і безглузда витрата грошей, тому що неефективність подібного роду заходів доведена профільними вченими.

Разом

Взимку шинам, точніше їх стану і тиску, необхідно приділяти більш пильну увагу, ніж літнім. Ми рекомендуємо дотримуватися стандартного, рекомендованого заводом-виробником авто тиску в будь-яку погоду, але перевіряти цей показник раз на 2-3 тижні, не рідше. Зниження тиску може поліпшити прохідність і комфорт машини, але в досить рідкісних випадках.





Більше новин


Прокоментуй новину