Як перевірити масло в машині

Автолюбителю на замітку: як перевірити масло в машині?

Моторне масло – запорука безперебійної роботи «серця» залізного друга, тому дізнаватися як перевірити масло в машині необхідно відразу після придбання авто в салоні. Рекомендована регулярність “діагностики” (самостійного огляду) становить мінімум раз на тиждень, а при виборі авто з пробігом необхідно оцінити стан двигуна з урахуванням існуючого витрати моторного масла. Загальний принцип правильної експлуатації двигуна – придбання якісної продукції та своєчасна заміна моторного масла.

Для чого потрібна суміш присадок і масляної основи?

Основа масла виготовляється шляхом синтетичного синтезу або з нафти для одержання синтетичних і мінеральних автомасел, а також шляхом змішування цих основ в різних пропорціях для отримання популярного продукту – напівсинтетики. Основа має набір експлуатаційних і мастильних властивостей, але окреме застосування без присадок, які враховують термін експлуатації і різні режими двигуна, неможливо. Тому вивчення питання як перевірити масло в машині необхідно комбінувати з вивченням класифікації суміші основи і присадок для вибору потрібного виду автомастил.

Функції моторного масла:

1. Масло забезпечує чистоту деталей завдяки діспергірующе-стабілізуючим, високим миючим, солюбілізірующім властивостям.

2. Відводить тепло від нагрітого двигуна і забезпечує надійну роботу циліндропоршневої групи при високих температурах і в зоні картера завдяки високій термоокислительной і термічної стабільності.

3. Забезпечує легкий холодний пуск, хорошу прокачиваемость, надійне змащування завдяки оптимальним в’язкісно-температурним властивостям.

4. Нейтралізує корозійно-агресивні компоненти (продукти неповного згоряння, вплив води, кисню) завдяки захисним антикорозійним властивостям.

Високі протизносні, антифрикційні і протизадирні властивості моторного масла забезпечують надійну роботу серця в будь-яких режимах. Отож регулярна діагностика рівня і інформація про те, як перевірити масло в машині самостійно – запорука тривалої експлуатації мотора без капітального ремонту. Поліпшення властивостей основи і надання потрібних експлуатаційних властивостей моторного масла забезпечується за рахунок додавання функціональних присадок загальним масовим вмістом в межах 25%. Основні присадки – це диспергуючі, миючі, антиокислювальні, антифрикційні, протикорозійні, загущающие, депресорні, протипінні.

Діагностика своїми силами: як перевірити рівень масла?

Теоретично перевірка масла не вимагає особливих турбот: знайти щуп, протерти серветкою і подивитися позначки. Рівень масла в районі позначки «max» і «mid» (максимальний і середній) свідчить про те, що додаткових дій проводити не потрібно. При показанні «low» (мінімальний) необхідно долити потрібний тип масла. Однак при самостійній діагностиці необхідно врахувати ряд особливостей:

проводити перевірку до запуску мотора;

не допускається перевірка масла при працюючому двигуні або відразу після його виключення;

автомобіль необхідно поставити на рівне місце;

доливати масло того типу, який вже залитий (мінеральне, синтетика, напівсинтетика).

Оптимальний обсяг масла при доливці становить 1,5-2 літри. При додаванні автомастила рекомендується використовувати лійку і виключити потрапляння крапель суміші на двигун. По закінченні доливання обов’язково повторно перевірити рівень по позначці на щупі, щільно закрити пробку і протерти серветкою краплі олії.

Заміна автомастила своїми силами: як часто потрібно міняти?

Загальний принцип заміни масла: чим частіше – тим краще, хоча на практиці якісне масло дорого, тому необхідно врахувати оптимальний режим заміни. Так як тривалість сервісного інтервалу коливається в межах 8 000-20 000 пробігу, то перед тим, як приймати рішення про заміну, необхідно врахувати ряд факторів:

рекомендований виробником масла інтервал;

зовнішні фактори, які можуть негативно відбитися на терміні придатності.

Виробники вказують інтервал з урахуванням середніх показників для певної моделі і обраних ними ж умов експлуатації: забрудненість повітря, клас авто, якість палива, регіональні особливості, інше. Кращий варіант для автолюбителя – придбання автомастила зі збільшеним інтервалом заміни (longlife).

Вибір автомастила: яке краще?

Головна умова, яка не рекомендується ігнорувати при виборі масла, – вимоги автовиробника в сервісній книжці: допуски, специфікації. В залежності від марки, інформація автовиробника буде виглядати у вигляді набору цифр і букв (VW 501.01, MB 228.3) або кодування (API, SAE, ILSAC). Ці рекомендації обов’язково враховувати при подальшому виборі кращого масла за критеріями:

1. Необхідно визначити те масло, яке вже залито або виконати промивку двигуна. При цьому необхідно пам’ятати, що зміна марки сприймається двигуном як шокова терапія, тому часта зміна марки автомасла може мати зворотний ефект – заподіяти шкоду внутрішнім деталям. Розумною мотивацією заміни може бути, наприклад, підвищена витрата. У цьому випадку рекомендується перехід на більш в’язке: з синтетики на напівсинтетику.

2. В’язкість і клас масла вибираються за загальним правилом: старший автомобіль – велика високотемпературна в’язкість. При цьому необхідно пам’ятати, що суперспортивним з високою в’язкістю заподіє шкоди двигуну «у віці» 10 років, тому найкраще – те, яке рекомендовано виробником (5W40, взимку – 0W30).

Зимове автомасло є застарілим терміном і не є критерієм вибору. Основний параметр – клас в’язкості, який вказаний у вигляді маркування з чисел і літери «W». Маркування з двох чисел, які розділені «W» (10W-30, 5W-40) відповідає внесезонного маслу. Основний показник, який впливає на роботу двигуна в зимових умовах – число перед «W», а друге число (високотемпературна в’язкість) не впливає на експлуатацію в умовах знижених температур. Оптимальний варіант в’язкості при відсутності точних відомостях про температурі взимку – 5-10W40.

Вибір і заміна автооливи: що ще потрібно знати?

Заміна автомастила – головне, але не єдина умова безперебійної роботи двигуна, особливо взимку. Головною проблемою двигуна взимку є холодний старт і тільки заміна автомастила не забезпечить надійну роботу всіх агрегатів. Тому при проведенні ТО автомобіля необхідно передбачити заміну не тільки трансмісійного і моторного масел, але і охолоджуючої, гальмівної рідин та рідини для гідропідсилювача.

Регулярність заміни трансмісійного масла і рідин рекомендується раз на 2-3 роки або кожні 60000 пробігу. Єдине виключення – МКПП, в якій регулярна заміна масла рідко передбачається автовиробником. При проведенні ТО обов’язково перевірити наявність рідин і їх рівень, при наявності заднього моста – теж перевірити рівень масла. Заміну рідин рекомендується виконувати восени і при виборі автохімії пам’ятати про термін придатності: по його закінченні охолоджуюча і гальмівна рідина перестане бути «незамерзаючий».





Більше новин


Прокоментуй новину