При заведенні стукіт у двигуні

П ри заведенні стукіт у двигуні можливий у період похолодання, коли масло не замінено на зимовий. Це стукають гидрокомпенсатори клапанів, причому, чим сильнішими стають холоду, тим довше залишається стукіт, до 30 – 40 секунд. Проблема вирішується заміною масла, фільтра. Якщо при заведенні стукіт у двигуні виникає глухий, машина від нього здригається, повторюється він 6 – 7 разів, а потім затихає, одна з форсунок відмовила з імовірністю 99,9%. Дим вихлопу після стуку стає білим і йде з глушника 30 секунд. Стук клапанів на холодному двигуні в кінці його заведення може виникати через зворотного механізму Бендикс. Починається стукіт у момент схоплювання, стук при цьому глухий. Знос може бути у Бендикс або вала, це впливає на нормальне роз’єднання маховика і Бендикс, звідси і виникає стук.

Стук після прогріву двигуна цілком може означати, що у склянки клапана закінчився ресурс. Періодичність стуку при цьому в 2 секунди, стукіт теж подвійний, відбувається це лише на оборотах 2000 – 1500, на будь-якій швидкості, від 1 до 5. Зі збільшенням передачі стукіт стає тихіше, але не зникає.

При заведенні стукіт у двигуні.

Жахливий стукіт при заведенні, що виникає в момент прокручування стартером, а потім пропадає може бути причиною вивернувшись болта в маховику. Це може бути нещільно закручена подушка двигуна, стартер створює сильну вібрацію, яка на подушку передається. Шестерня розподільчого вала має демпферну систему, при збірці необхідно зробити 3 обороту, застопорити її, щоб шестерні були в зіткненні. Але, основною причиною, як правило, служить поломка маховика. Він відколюється по колу між затискним диском і кріпильними болтами на колінчастому валу. Це сприяє утворенню люфту.

У деяких випадках причиною може стати вихід з ладу пластина приводу гідравлічного трансформатора. Глухий стукіт двигуна при заведенні може сигналізувати про зменшення рівня масла. Його необхідно перевіряти щупом, а не по бортовому комп’ютеру, розбіжності, в деяких випадках, досить значні. Задираки на поршні завжди повідомляють про себе характерним стуком, позбутися його не вийде без заміни двигуна.

Щоб вивчити стукіт при заведенні двигуна в моторному відділенні, потрібно спочатку завести двигун. Далі потрібно вивчити вібрацію, тиск масла. Необхідно так само проконтролювати, не стикаються якісь навісні агрегати між собою. Потім запалювання потрібно вимкнути, свічки відключити. Тепер двигун потрібно прокрутити. Якщо стук залишився, вивертаються свічки. Якщо тепер при прокручуванні стукіт зник, проблеми стосуються поршневої системи. Це може бути просадка поршня, від чого вони колотят в отворах блоку або гільз, поломка спідниці поршня. Крім того, причиною в цьому випадку може бути шатун. Розбитий вкладиш шатуна, тертя пальця про циліндр, зламаний палець або розбита його втулка можуть бути однією з причин. Якщо пошкодження у вкладишах шатунних або корінних, то тиск масла впаде. Може зноситися ліжко розподільного валу. Якщо стук триває при відключеному запалюванні, двигун ганяють без свічок стартером. Що залишилися в цьому випадку стуки можуть говорити про потрапляння в камеру згоряння чужорідного тіла.

Вивчити стукіт необхідно, насамперед, для того, щоб, як можна більш точно, встановити, звідки він іде. Для цього може використовуватися стробоскоп, але, зазвичай, виготовляють саморобний, з консервної банки з трубками. Продаються такі трубки в аптеках. У недоступних місцях використовують металевий прут потрібної довжини. Один кінець притискають двигуну, другий до вуха. Діагностику потрібно проводити через 10 хвилин роботи двигуна, за цей час масло повністю прогріється. Вкладиші стукають голосніше саме на гарячому маслі, оскільки воно розріджується, зазор збільшується.

Відключаючи по черзі циліндри, можна точно з’ясувати джерело звуку. Якщо стук був під навантаженням, то доведеться з відключеним циліндром проїхатися, потім включити його, відключити наступний. Відключити кожен по черзі нескладно, для цього знімається дріт високої напруги і заземлюється на двигун або корпус.

На інжекторних моделях знімається роз’єм з форсунки. Неприємні стуки в двигуні на холодну заведенням виникають при низькому якості масла, що заливається, рідкісної його заміні. Це стукає гідрокомпенсатор клапанів. Позбуваються проблеми промиванням двигуна, заливкою синтетики. Для очищення використовують дві каністри промивного масла. Якщо порвана прокладка на колекторі випускному, і цілісність глушника біля колектора порушена, то на низьких оборотах стуку не буде, на високих він посилюється до дзвону.

Незрозумілий одноразовий стук при заведенні двигуна на холодну є головним болем всіх власників Шевроле Лансер, або більшості з них. Багато хто пов’язує його з опорами ДВС, між якими і захистом картера підкладають гуму. Після чого болт затягується, стукіт пропадає.


Не пропустіть