Цікаві факти про повітряні фільтри

Усім без винятку відомо про те, що основною функцією повітряного фільтра є очищення повітря перед його попередньої подачею в двигун автомобіля. Однак спортивні гоночні боліди не оснащуються фільтруючими елементами. Справа в тому, що повітряний фільтр створює додатковий опір на впуску. Чим більше такий опір, тим більше відбувається втрат у вироблюваної потужності. І чим щільніше матеріал фільтруючого елемента, тим нижче його пропускна спроможність.
У 60-х роках інженери фірми K & N змогли досягти порівняно непоганих в області оптимізації пропускної здатності фільтруючих елементів, призначених для спортивних автомобілів. Такі фільтри були виконані з бавовняної марлі, яка просочувалася спеціальним маслом. Допомогою своєрідної композиції і структури елементів були досягнуті максимальні показники очитки повітря при мінімальному забрудненні фільтрувальної частини.

Подібна технологія очищення повітря використовується і донині при виробництві фільтрів з нульовим опором, які в народі отримали однойменну назву «нульовики». Подібні фільтри здатні збільшити пропускну здатність приблизно на 50% в порівнянні зі штатними фільтруючими елементами.

Штатні повітряні фільтри працюють за наступним принципом: чим менше пористість фільтруючого елемента, тим вище його функціональність і навпаки. Це означає, що для двигуна за параметрами частоти підходить фільтр з найменшою пористістю.

Проте потужність в цьому випадку буде падати. Саме тому так гостро стоїть проблема з пропускною здатністю у штатних фільтрів.

Спортивні ж фільтри працюють абсолютно за іншою схемою. Тут вже відбувається не утримання часток, а їх видалення. Один з відомих принципів очищення носить назву «перехоплення». Сенс його криється в утриманні волокнами фільтруючого елемента частинок бруду, що потрапили на стінки матеріалу просоченого маслом. Другий принцип носить назву «Impaction». Даний принцип має місце при очищенні повітряного потоку від більш великих часток бруду. Саме слово «impact» перекладається з англійської, як «зіткнення». В процесі очищення маса частинок бруду відхиляється від траєкторії загального повітряного потоку. Таким чином, відбувається відділення більш великих часток бруду в фільтруючому елементі. Структурі елемента підпорядковані практично всі закони фізики, завдяки яким чужорідні тіла не слідують повітряному потоку, а врізаються в стінки мікроскопічних коридорів фільтра – волокна. Фільтр нульового опору має незрівняне перевагу перед штатними фільтрами завдяки масляної просочення багатошарового фільтруючого елемента, яка дозволяє затримувати більшу кількість пилу без втрати здатності, що фільтрує з мінімально допустимим виникаючим опором





Більше новин


Прокоментуй новину