Як працює коробка DSG?

Багато років тому трансмісія з подвійним зчеплення м вважалася нововведенням, але в даний час його можна зустріти практично в кожному автомобілі не вітчизняного виробництва. Родзинкою даної конструкційної розробки є забезпечення плавності рушання машини з місця, яке відбувається без ривків. Це означає, що пересуватися в такому автомобілі буде набагато комфортніше як водієві, так і пасажирам. Найголовніше в трансмісії з подвійним зчепленням – це економія палива. Єдиний і найсуттєвіший недолік даної конструкційної розробки полягає в тому, що у неї висока складність роботи технічної системи. Вона є дуже дорогий в обслуговуванні. Далеко не в кожному автосервісі погоджуються виконувати роботу, пов’язану з ремонтом трансмісії. Тепер повернемося до історії.

Дана коробка перемикання передач прийшла в сучасне автомобілебудування з давніх часів, коли гоночні автомобілі тільки починали удосконалювати свою систему. Адже там, на треку, дорога кожна секунда часу, витрачена на підвищення або пониження передачі під час того, як двигун безперервно перебуває під навантаженням. Виходить, що при перемиканні передачі він втрачає потужність. Так було раніше, а в наші дні це відбувається без втрат крутного моменту. Таку розробку давно планували включити в серійне виробництво, але через конструкційної складності і дорожнечі довго не приживалася.

Основний конструкційний новинкою є подвійний вал. На відміну, від звичайної механічної коробки перемикання передач розташований один вал і шестерні. У коробці з подвійним зчепленням, один вал відповідає за парні передачі, а другий – за непарні. Іншими словами можна зробити висновок, що в одному корпусі встановлено дві механічні коробки, які обидві активні, але працюють по черзі. Для успішної роботи такої трансмісії були розроблені дві системи: гідравлічна та автоматична. У гідравлічній системі відсутній гідротрансформатор, який в основному встановлюється на машини з автоматичною коробкою перемикання передач.

Трансмісія з подвійним зчепленням буває двох типів: сухого і мокрого. У мокрій трансмісії всі комплектуючі знаходяться в маслі. Конструкційна система DSG (Direct Shift Gearbox) є більш ефективною і надійною, ніж сухий тип подвійного зчеплення. Тепер поговоримо про те, як вона працює на автомобілі. Коли транспортний засіб рушає з місця на першій передачі, автоматика вже приготувала другу. Це відбувається на першому валу. Перша передача автоматично відключається в той час як друга іншою валу, незалежно від першої, підключається. За таким же принципом відбувається перемикання наступних передач. Іноді може бути так, що проміжок часу коли обидва диска зчеплення перебуває в замкнутому положенні дуже маленький. У такому випадку зв’язок між мотором і ведучими колесами не переривається, немає падіння крутного моменту. Швидкість і потужність також не падає.

Унікальність даної трансмісії полягає в об’єднанні двох механічних коробок передач, яким при роботі не потрібно педаль зчеплення. Величезною перевагою є можливість вільного вибору використання автоматичної або ручної трансмісії і економія палива. Дану коробку передач фахівці рекомендують встановлювати на транспортні засоби, у яких силовий агрегат встановлений більше 200 к.с.

Негативні якості також є, хоча вони не настільки істотні. Перше – це дорожнеча обслуговування. Друга полягає в тому, що даний агрегат може іноді задуматися в процесі обробки всіх даних та прийняття рішення на яку передачу перемикається. Таке незручність найчастіше зустрічається в процесі більш агресивного стилю водіння. Виражатися може ривками і провалами. Це відбувається через різке набору швидкості або оттормажіваніі. Конструктори при розробці даної трансмісії взяли все найкраще від МКПП і від АКПП, тому можна сказати, що в будь-якому вигляді трансмісії можна знайти як переваги, так і недоліки.





Більше новин


Прокоментуй новину