Як збільшити ресурс двигуна?

1

Питання збільшення тривалості життя силового агрегату хвилює будь-якого автомобіліста, так як це найдорожчий вузол в машині, після кузова. Реальний ресурс двигуна у різних власників може відрізнятися в рази. Які фактори впливають на здоров’я силового агрегату, ми розберемо в нашому матеріалі, пише ukrautoportal.com.

Обкатка двигуна

Це найважливіший етап, який надає величезний вплив на «здоров’я» силового агрегату. Не випадково, що всі двигуни проходять первинну обкатку в заводських умовах, але перші 2-3 тисячі кілометрів нову машину потрібно поберегти, уникаючи зайвих навантажень.

Протягом цього періоду на новому авто притираються не тільки деталі мотора, але і трансмісії. Не випадково, що зовсім новий автомобіль в період обкатки відрізняється збільшеною витратою палива.

Оптимальним варіантом обкатки нового чи відремонтованого мотора можна вважати розмірений заміський режим руху. Далеко не завжди такий варіант здійснимо, тому можна просто уникати вибухових навантажень (те ж буксирування), більших обертів (не варто наближатися до червоної зони тахометра).

Особливо небезпечний у цей період перегрів мотора, а масло і фільтр потрібно замінити після завершення обкатки, приблизно на 3 тис. Км.

Оптимальний режим роботи мотора

Неможливо дотримуватися оптимальних оборотів роботи двигуна, але можна і потрібно створювати нормальні умови експлуатації. Мова йде про середні обороти мотора, а холостий режим і робота мотора на межі вважаються шкідливими.

З цієї причини слід по можливості скоротити роботу двигуна на холостому ходу і час прогріву холодного мотора. Температуру в 20 градусів можна вважати достатньою для початку руху, інша справа, що пару кілометрів слід проїхати в бережливому режимі. Поки масло в двигуні і трансмісії не наблизиться до своєї робочої температури.

Інша крайність – високі обороти мотора. Деякі автомобілісти прагнуть постати в образі гонщика, чим шкодять собі і своєму «залізному другу». Двигуни спортивних автомобілів експлуатуються на межі своїх можливостей, але і розраховані на один сезон, а то й на одну гонку. «Убити» мотор за один рік – сумнівне досягнення.

Дієта

У сервісній книжці кожного автомобіля зазначено перелік рекомендованих технічних рідин для всіх вузлів і агрегатів. Не варто винаходити велосипед і експериментувати з іншими маслами, а також додавати різні присадки – це справа спеціальних лабораторій, а не звичайного автомобіліста.

«Не рідне» масло може агресивно впливати на окремі сплави або гумові деталі двигуна, сприяючи їх прискореному зносу. Присадки, в свою чергу, можуть не “порозумітися” із заводськими присадками рекомендованого масла і ефект вийде зворотний бажаному.

З паливом гірше. Рекомендоване паливо стандарту Євро 4 в наявності в основному на папері, а тому реальний вміст сірки та інших агресивних сполук невідомо. З цим можна боротися скороченням пробігу машини між ТО.

Фахівці сервісу рекомендують скоротити цей пробіг вдвічі, але вони, часто впадають в іншу крайність – перестраховуються. Скоротити пробіг на третину – цілком розумний крок для вітчизняного автомобіліста. Само собою, заправлятися потрібно на АЗС відомих брендів.

Якщо річний пробіг у вашого авто досить великий для двох замін масла, варто використовувати сезонні масла для літнього та зимового періоду. Це не тільки позитивно позначиться на здоров’ї мотора, але допоможе підвищити його економічність, особливо в зимовий період.

Профілактика та обстеження

Як і живий організм, двигун потребує регулярного профілактичного огляду. Справний силовий агрегат може без проблем ходити від ТО до ТО, але обмежуватися однією заміною масла і фільтрів не можна. Періодично потрібно перевіряти міняти свічки запалювання, промивати систему упорскування, просто знімати показання з працюючого мотора.

Збільшення викидів СО і СН – це не тільки погіршення екологічних параметрів, але підвищена витрата палива. Як наслідок – збільшується нагар в камері згоряння, порушується температурний режим, змивається масляна плівка зі стінок циліндрів і збільшується знос мотора.

Вчасно виявити і усунути подібні «дрібниці» набагато простіше і дешевше, ніж чекати розвитку «запущеного захворювання».


Не пропустіть