Пам’ятка нічному водієві: як не заснути за кермом

Згадайте про східну медицину і візьміть хитрого штурмана, пише segodnya.ua.

На літній період припадає розпал подорожей. При цьому багато автолюбителів обирають особисту машину для поїздки на море або на курорт в Західній Україні. І в першому, і в другому випадку водієві нерідко потрібно подолати близько 500-900 км шляху. Більшість людей, які вирішили проїхати таку відстань, обираюит нічні переїзди. Причин цього кілька. По-перше, дорога вільніша, а раз немає пробок, то і шлях проходиться швидше. По-друге, не так жарко: навіть якщо в авто встановлений кондиціонер, їхати по розплавленому асфальту не дуже приємно.

НЕБЕЗПЕКА. На жаль, у нічної подорожі є і зворотна сторона – високий ризик заснути за кермом. Наше МВС не веде точної статистики, скільки аварій відбувається саме вночі і саме з цієї причини – в зведеннях пишуть сухе “не впорався з керуванням”. При цьому керівник проекту “ДТП.Кіев.юа” Владислав Антонов зазначає, що нічні аварії – найжорсткіші: кожна третя, за його спостереженнями, призводить до людських жертв, особливо якщо мова йде про рух по трасі, де мало хто їздить повільніше, ніж 100 км/год.

Незайвим буде підкреслити, що в цілому аварійність на дорогах країни в цьому році зросла на 20,3% (73 тис. ДТП проти 60 тис. у 2015-му). Тому “Сегодня” підготувала поради водіям, як подолати нічний шлях без аварій. При цьому ми розглянемо не тільки ситуації, коли водій дійсно заснув (таке буває вкрай рідко), але і просто сонливість, втрату уваги через втому, що не менш небезпечно. Адже для того, щоб сталася трагедія, часто досить втратити пильність всього на частку секунди.

НЕ КРАЩЕ П’ЯНОГО. Поширена думка, що людині потрібно спати від 8 до 9 годин на добу. Якщо ви напередодні поїздки проспали саме стільки, за кермо можете сідати спокійно. Однак, за дослідженнями агентства NHTSA (підрозділ Мінтрансу США), важливо не тільки те, скільки людина спала перед тим, як вибратися в дорогу, скільки те, якого режиму він дотримувався до цього. Так, напружено пережитий місяць (з недосипами і стресами) підвищує ризик потрапити в аварію в шість разів! В Україні стрес і недосип – норма, тому можна впевнено говорити, що в групі ризику знаходимося ми всі без винятку.

Також наведемо досить цікаві дані AAA Foundation for Traffic Safety (американська організація, що займається дослідженнями в області водіння): вона виявила, що 9 з 10 співробітників поліції зупиняють водія, який, на їхню думку, п’яний, але в підсумку виявляється просто дуже втомленим. Виходить, що сонний водій поводиться так само, як і п’яний – а значить, і небезпеку становить таку ж.

Українські експерти з думкою американських колег згодні. Але при цьому, як звертає увагу директор проекту “Фонд безпеки дорожнього руху” Віталій Воронін, у нас поліція зупиняє водіїв рідко. Також нашими законами не передбачено право інспектора патрульної служби відстороняти водія від керування авто, якщо той виглядає занадто втомленим.
ШТУРМАН ВАЖЛИВИЙ. Тому розраховувати ви можете тільки на себе і другого пасажира-штурмана. Дуже важливо, щоб він не спав, а допомагав стежити за дорогою. Особливо на таких небезпечних місцях, як зони біля пішохідних переходів, зупинок громадського транспорту, розворотів на трасі і крайні праві смуги, де можуть стояти зламані машини або фура із сплячим всередині далекобійником, які полінувались включити габарити. Також важливо, щоб штурман стежив за станом водія – якщо той починає клювати носом, потрібно його обов’язково розбудити і умовити відпочити. Також запам’ятайте ключове правило: якщо хочеться спати, потрібно саме зупинитися і поспати. Будь-які інші способи підбадьоритися працюють тільки після відпочинку і ніяк інакше. А до порад, яким забитий інтернет – пити каву, слухати музику, включати на максимум кондиціонер, – потрібно ставитися скептично, прислухаючись до свого організму, а не до чужого досвіду.


Не пропустіть