Як розпізнати скручений пробіг автомобіля

Як не дати обдурити себе зі значенням пробігу автомобіля пише avtovod.org.ua

Від справжнього пробігу автомобіля залежить часто не тільки сам стан машини, але і її ціноутворення. Як дізнатися реальний пробіг авто, і не дати себе обдурити заповзятливим ділкам вторинного ринку?

Звичайно, на перший погляд відповідь до банального проста – подивіться на одометр (електронний, або механічний), і буде вам щастя, auto.ria. Але не все так однозначно. Є проста арифметична закономірність – у великому місті середньостатистичний автолюбитель за рік наїжджає близько 20 тис.км. Тобто 5-річний автомобіль може мати пробіг 80-120 тис. Якщо показання одометра значно менше, – є привід засумніватися. Це ще не означає, що власник «чаклував» над даними про пробіг, ну і вірити в усі розповіді про «машину бабусі» (мами, дівчини), яка виїжджала тільки по вихідним в супермаркет, теж не слід. Буває всяке.

Для чого і як «скручують» пробіг?

Причин для зміни пробігу може бути кілька. Найчастіше пройдений кілометраж занижують, щоб автомобіль здавався свіжішим, а його ціна, відповідно, була вище, ніж у аналогів з великим пробігом на ринку. Але бувають випадки, коли «умільці» і додають десяток-другий тисяч кілометрів. Робиться це тоді, коли «світить» дороге планове обслуговування (на 100, 120, або на 150 тис. Км і т.д.), для того щоб покупцеві простіше було повірити, мовляв, процедура вже виконана … Ходять чутки, що пробіг скрутити можна тільки на автомобілях з механічним одометром, але це не так – змінити цифри на щитку приладів можна на будь-якому авто без винятку. У разі, якщо одометр механічний, тросик приводу від’єднують від коробки передач і крутять у зворотний бік спеціально пристосованим електромоторчиком, або підручними засобами (найчастіше електродрилем). Таким чином за 2-3 години можна скинути 30-40 тис. Км. Якщо зняти щиток приладів, то циферки можна крутити-вручну, що швидше, але сам процес розбирання / збірки більш трудомісткий. Якщо одометр електронний, тоді стерти, або змінити інформацію з пам’яті можна за допомогою підключеного до авто комп’ютера зі спеціальним програмним обладнанням. Більш радикальний випадок – заміна плати в щитку приладів, а тимчасовий спосіб – зняття запобіжника, який відповідає в тому числі і за одометр.

Як обчислити обман?

На оригінальному механічному одометрі всі цифри розташовуються рівно, на одній лінії. Якщо є сумніви, то можна оглянути зону кріплення троса приводу спідометра на КПП. При наявності свіжих слідів демонтажу ви отримаєте обґрунтований привід для серйозних сумнівів з приводу чесності продавця. Якщо прилад електронний, самостійно обчислити махінацію «на око» вже не вдасться. Найкраще відправитися на офіційний сервіс, фахівці якого не тільки перевірять ЕБУ (хоча останній далеко не завжди показує стирання даних), а й проконтролюють наявність втручання в плату приладової панелі. До непрямих ознак великого пробігу автомобіля можна віднести стерті педалі, затерте шкіряне кермо і водійське крісло, поношений салонну оббивку і гумові килимки. Але всі ці елементи декору можна змінити і приховати обман. А ось сильно зношені гальмівні диски, велика кількість відколів на капоті, невідповідність маркування лобового і інших стекол помітити сфабрикувати куди важче. Лакофарбове покриття, його блиск, потертість та інші якості не є маркерами пробігу. Машина в таксі за рік легко набігає більше 150 тис. Км, при цьому з акуратним водієм може виглядати «на відмінно».

Разом

Перевірка правдивості пробігу машини – справа складна, але необхідна. Вона дозволить в майбутньому уникнути зайвих і незапланованих витрат на обслуговування придбаного авто. Якщо вас мучать сумніви і навіть фахівці незалежного або фірмового СТО їх не розвіяли, від покупки конкретного екземпляра краще відмовитися.


Не пропустіть