Чи небезпечні добавки до палива для сучасних автомобілів

Частина з них рятує, а частина скорочує машині життя, пише segodnya.ua.

Мабуть, на ринку всіляких автомобільних речей немає нічого більш суперечливого, ніж присадки. Якщо вірити рекламі – одним рухом руки в двигуні з невеликою ємністю можна підняти потужність, знизити витрату палива і збільшити моторесурс. В інтернеті ж регулярно з’являються фотострашилки з доведеними до капремонту або повної непридатності вузлами автомобіля якраз після використання присадок. Ми вирішили розібратися, як йдуть справи насправді.

ОЧИСНІ: рятують від шлаків, але засмічують масляний двигун

Призначені для очищення агрегатів від накопичених всередині сажі, нагару тощо. Вони з часом забивають канали, погіршуючи циркуляцію масла і знижуючи ефективність роботи системи змащення. Крім того, шар нагару може викликати перегрів двигуна.

Чистячі присадки можна розділити на “п’ятихвилинки” і тривалої дії. Перші заливаються в двигун безпосередньо перед заміною масла, а другі – в бензобак за 100-500 км до заміни. Ефективність обох приблизно однакова – яку вибрати? Тут потрібна логіка. Адже нагару і іншим відкладенням, які вимиває з двигуна, потрібно кудись діватися – вони, пересуваючись по системі змащення, потрапляють в масляний фільтр і засмічують його. Тому перший варіант можна вибрати, якщо через п’ять хвилин фільтр разом з маслом підлягають заміні. А “довгограючі” присадки, крім довгої роботи, ще й очищають паливну систему.

ПРОФІЛАКТИЧНІ: змінюють хімічний склад суміші

Їх завдання – знизити знос деталей, що труться за рахунок утворення захисної плівки. З ними варто бути акуратніше, адже будь-яке сучасне моторне масло вже містить цілий набір присадок. Додавання ще однієї гарантовано призводить до зміни хімічного складу суміші “масло + нова присадка”. Отримана нова суміш непередбачувана: різко зростає ризик того, що масло вже не буде забезпечувати необхідний для змащення набір параметрів. Позитивний ефект, швидше за все, буде: присадка дійсно створить якийсь шар на деталях. Але з часом застосування моторного масла, яке втратило свої властивості через зміну хімічного складу, може привести до серйозних поломок.

АНТИФРИКЦІЙНІ: гарні для авто з великим пробігом

Їх завдання – знизити тертя деталей, причому випускаються вони як для двигуна, так і для деталей трансмісії – коробки передач, ведучих мостів. Такі присадки нерідко є в асортименті світових виробників масел. Їх застосування дає позитивний ефект в автомобілях зі значним пробігом. Потрібно лише уважно поставитися до вибору – присадки для бензинових або дизельних двигунів, механічних і автоматичних трансмісій відрізняються за складом.

РЕСТАВРАЦІЙНІ: знахідка для нечесних продавців машин

Дуже схожі на профілактичні, але ефект від них яскравіший. Призначені для двигунів з великим пробігом. Такі присадки створюють захисний шар, зменшуючи зазори між деталями. Так вирішуються дві основні проблеми моторів з великим зносом: збільшується компресія і знижується витрата масла. Правда, ненадовго: далі ситуація буде розвиватися так само, як і з профілактичними присадками. Тому основні споживачі таких присадок – продавці старих машин, які так маскують реальний стан двигуна. З’ясувати обман при покупці неможливо: перевірка СТО нічого не знайде. Все розкриється після першої заміни масла.

ДО ГІДРОКОМПЕНСАТОРІВ: щоб знизити рівень шуму без великих витрат

Неприємний шум гидрокомпенсаторов – проблема багатьох бюджетних авто з пробігом. Їх заміна дорого коштує, тому тут застосування спецприсадок виправдане.

ГЕРМЕТИКИ: засоби лише на крайній випадок, щоб доїхати до СТО

Потрібні при витоках масла і охолоджуючої рідини. У першому випадку вони відновлюють еластичність сальників і прокладок, дозволяючи їм виконувати свої герметизуючі функції. Природно, це тимчасове рішення перед ремонтом. Те ж стосується і присадок, герметизирующих систему охолодження, тільки тут мова йде вже про протікання радіатора через пошкодження. Такі присадки – лотерея: адже вони можуть не тільки усунути пошкодження, а й порушити циркуляцію рідини. Так що вони – лише крайній засіб, щоб доїхати до СТО.

ЧУДО-ВАРІАНТИ

Так, є і такі, якщо вірити рекламі. Зниження витрати палива на 30-50%, збільшення інтервалу заміни масла в кілька разів – чого вони тільки не обіцяють. Насправді все це не більше ніж шахрайство. У кращому випадку ефекту від застосування подібної хімії просто не буде. У гіршому – у автовласника буде можливість ознайомитися з внутрішньою будовою двигуна, в якому масло пережило кілька інтервалів заміни. І – прайсом на його ремонт.

Сучасні моторні та трансмісійні масла забезпечують агрегатів в найкращому робочому стані. Тому застосування всіляких присадок в нових автомобілях навряд чи може мати виправдання. Набагато ефективніше з точки зору турботи про продовження ресурсу трохи знизити інтервали заміни масла, а також заливати якісне паливо. А більшість присадок – лише відстрочка ремонту для авто з відповідним під кінець ресурсом. Причому відстрочка, яка в підсумку може коштувати чималих грошей – адже чудес не буває.





Більше новин


Прокоментуй новину