Як бюджетно і безпечно встановити газове обладнання на своє авто

Експерти радять не купувати б/в балони і не економити на редукторі, пише ukr.segodnya.ua.

Про переведення автомобіля на газ замислюються багато водіїв, адже не можна, заїжджаючи на заправку, не помітити різницю в цінах між ним і бензином. Вона коливається в залежності від сезону, але навіть зараз, коли газ традиційно для кінця літа подорожчав, він все одно залишається вдвічі дешевше бензину. Економія очевидна, залишається лише вибрати якісне обладнання та знайти хорошого установника. Реклама установки ГБО висить чи не на кожному розі, і всюди “обладнання №1” та, “найкраще з кращих”. Що ж і як вибрати?

Перш за все не варто економити на установці. Сучасне газове обладнання вимагає кваліфікованого підходу. Особливо під капотом, де має бути впроваджуватися в штатну паливну систему: газові форсунки врізаються неподалік від бензинових. А головне – кожен автовласник хоче, щоб експлуатація на газу була безпечною. Всупереч чуткам, безпека автомобіля на даному виді палива не нижче, ніж на бензині або дизелі. З одним “але” – установку обладнання повинні виконувати професіонали.

СЛУХАЄМО “РАДІО”. Тому вибір ГБО починається з вибору компанії-установника. Основні критерії – репутація і те, як довго компанія існує на ринку. До самостійних “гаражних” установників варто звертатися лише в тому випадку, якщо їх кваліфікація підтверджена сертифікатами від представників брендів газового обладнання, яким займається майстер. Справедливості заради варто відзначити, що серед “гаражників” є справжні майстри своєї справи з досвідом роботи на великих СТО, просто втомлених працювати “на когось”. Такі майстри завжди прагнуть удосконалювати свої навички, тому регулярно відвідують навчальні семінари і мають чималу кількість підтверджуючих це дипломів, сертифікатів. Вони можуть дати офіційну гарантію на обладнання і, головне, підтримувати цю гарантію. Також, що важливо, вони видадуть документи, необхідні для реєстрації ГБО. Нагадаємо, що після установки газу необхідно внести зміни до свідоцтва про реєстрацію автомобіля. Грамотний фахівець підбере і запропонує варіанти оптимальної конфігурації газового обладнання з урахуванням особливостей автомобіля, а також місця установки компонентів ГБО. Залишається лише вибрати із запропонованих варіантів і узгодити точки установки. Як це зробити і як потім перевірити якість установки? Ми підкажемо.

БЛОК КЕРУВАННЯ
Від потужності процесора блоку і його програмного забезпечення залежить якість роботи ГБО: потужність і динаміка автомобіля, витрата палива. Блок повинен бути підібраний відповідно до двигуна. Особливо ретельно слід вибирати обладнання для авто з прямим уприскуванням палива: TSI, FSI, TFSI, GDI. Ці мотори особливо вимогливі до паливної системи, і тут економити на обладнанні неприпустимо! Блок управління ГБО в двигунах з прямим уприскуванням забезпечує не тільки роботу газового обладнання, а й збереження штатних бензинових форсунок. При установці ГБО в авто з “звичайним” двигуном по можливості варто віддавати перевагу обладнанню, має зворотний зв’язок зі штатним електронним блоком управління за допомогою шини OBDII для забезпечення оптимальної, максимально наближеною до “бензинової”, роботи двигуна і економічності.

РЕДУКТОР
Редуктор газового обладнання обов’язково повинен бути обраний з урахуванням потужності автомобіля. Потрібно розуміти, що універсальних рішень не існує: редуктор, розрахований на двигун до 100 кінських сил, не зможе забезпечити оптимальний тиск в системі, якщо двигун могутніший. І навпаки, занадто потужний редуктор буде створювати надмірний тиск.

Місце установки цього пристрою має бути вибрано так, щоб забезпечити можливість приєднання до нього всіх потрібних патрубків і щоб при цьому залишалося достатньо простору для обслуговування – наприклад, регулярної заміни фільтра.
Редуктор обов’язково підключається до системи охолодження двигуна, яка в даному випадку виконує прямо протилежну роль: нагріває його. Адже редуктор в процесі роботи сильно охолоджується. Він повинен знаходитися нижче верхньої точки системи охолодження, а підключення до неї має бути паралельним, а не послідовним.

БАЛОН
Є дві основні різновиди балонів: циліндричний і тороїдальний. Перший можна встановити в багажнику, а в деяких випадках – під ним. Другий зазвичай розміщується в ніші для запасного колеса. Обидва варіанти мають як плюси, так і мінуси.

Циліндричний балон займає чимало місця в багажнику, оскільки у нього, як правило, значно більший обсяг, ніж у тороїдального. Його вибирають найчастіше в двох випадках: коли багажник має надлишковий об’єм, який не використовується, і коли планується установка під днище автомобіля. Варто відзначити, що в цьому випадку балон встановлюється лише в деяких автомобілях – зазвичай це позашляховики з великим кліренсом і нерозрізним заднім мостом. Причому установка проводиться так, щоб балон був захищений заднім мостом і знаходився вище нього.
Очевидний плюс тороїдальних балонів – можливість їх установки в нішу для запаски: таким чином взагалі не зменшується об’єм багажника. Але мінус також очевидний – возити запасне колесо буде вже ніде.

У всіх випадках місце установки балона вибирається так, щоб він був захищений силовими елементами кузова.
Застереження: уникайте покупки б/в балонів! Їх походження – європейські країни, де жорстко стежать за ресурсом балона, після чого його відправляють на металобрухт. Саме звідти вони потрапляють до нас, де їх підфарбовують і продають.

ФОРСУНКИ
Газові форсунки підбираються таким чином, щоб точно забезпечити необхідний час вприскування палива в циліндри. Чим сучасніше двигун, тим вище вимоги до часу уприскування. Не варто економити, встановлюючи форсунки, наприклад, з часом 3 мс і більше в двигун, який за технічними характеристиками вимагає час вприскування 2 мс.

Хороший майстер встановить форсунки максимально близько до штатних і під тим же кутом. А при установці зніме колектор, щоб під час свердління отворів під форсунки стружка не потрапила в двигун.

ЗАПРАВНИЙ КЛАПАН І МАГІСТРАЛЬ
Його можна встановити в будь-якому зручному для заправки місці: біля горловини бензобака, в бампер, або під ним на кронштейні. Головне, щоб були дотримані дві вимоги: по-перше, клапан встановлюється тільки на нерухомих частинах кузова, а по-друге, шланг від клапана до балона не повинен мати зламів.

Газова магістраль від балона до редуктора може бути виконана з металу або термостійкого пластикового шланга. Головна вимога – щоб матеріал був спеціально призначений для роботи в газовій системі і сертифікований. Найкраще, якщо газова магістраль прокладається паралельно зі штатної бензинової.

ЗАХИСТ
Якісне газове обладнання за умови його правильної установки забезпечує надійний захист від позаштатних ситуацій, перш за все від розгерметизації системи, наприклад, через пошкодження шлангів. Краще, якщо цей захист буде подвійний: мультиклапан на балоні (він там бути просто зобов’язаний!) І додатковий соленоїд під капотом, який перекриває магістраль після виключення запалення.


Не пропустіть