Чому прогрівати машину безглуздо і шкідливо

0

В Україні, Росії, США, Канаді та інших холодних країнах прийнято взимку прогрівати автомобіль. Це погана звичка, від якої потрібно відмовитися, впевнені вчені. Автомобілісти лише витрачають час, паливо і шкодять навколишньому середовищу.

Взимку в багатьох дворах можна побачити машини, які заведені, але не поспішають рушати з місця. Більшість власників машин заводять свої автомобілі задовго до того, як вирушають в дорогу. Якщо автомобіль обладнаний дистанційним стартером, то водій просто спокійно чекає вдома. Але найчастіше справи виявляються ще гіршими: замерзлий водій сидить в своїй холодній машині і чекає, поки вона зігріється.

Люди думають, що таким чином машина краще прогрівається до потрібної для водіння по холоду пору. Починати рух в холодній машині шкідливо, впевнені вони. WonkBlog газети The Washington Post розвінчує цей міф: сучасні автомобілі не потрібно заводити заздалегідь. Це одна з шкідливих зимових звичок, від яких потрібно позбутися. Ще однією є сіль на дорогах в ожеледь.

Прогрівання автомобілів в холодну погоду виявилося не чисто російським міфом. Згідно з дослідженням 2009 року, американці в середньому в холодну погоду, якщо температура опускається нижче нуля, розігрівають машину протягом п’яти хвилин і більше.

Чому двигуни не треба прогрівати?
Як і в багатьох інших помилках, в цьому є частка правди. По-перше, в мороз в середньому на 12% збільшується витрата палива. По-друге, взимку машина дійсно нагрівається набагато довше.
Необхідно заздалегідь розігрівати старі машини, які працюють на карбюраторі. Якщо цього не зробити, карбюратор не нагрівається до необхідної температури, яка визначає потрібну суміш повітря і палива, і двигун глохне. Однак в 1980-1990 роках карбюратори замінили на інжектори, в яких потрібна суміш палива та повітря визначається за допомогою спеціальних датчиків. Інжекторний двигун прогрівати не потрібно, тому що датчики контролюють суміш і підлаштовуються під потрібну температуру.
Таким чином, сучасні двигуни не вимагають холостого ходу. Фахівцями з автомобілебудування підтверджено, розігрівати нові машини взимку потрібно не більше 30 секунд, оскільки вони швидше нагріються на ходу.

Прогрівання двигуна шкодить природі

Робота двигуна на холостому ходу завдає значної шкоди навколишньому середовищу, сприяючи, зокрема, зайвій витраті палива і викидів парникових газів.

Щоб показати, наскільки це шкідливо, Міністерство природних ресурсів Канади, де також поширений стереотип про необхідність прогрівати машину взимку, провело експеримент, охолодивши три машини до -18 ° C, а потім проїхавши на кожній з них певну відстань. Деякі машини автори експерименту прогрівали до 5 хвилин, а деякі – 10 хвилин. Експеримент показав, що чим довше ми нагріваємо машину, тим більше бензину ми витрачаємо даремно.

П’ятихвилинне нагрівання збільшувало витрату палива на 7-14%, а десятихвилинне – на 12-19%. Більш того, чим більший об’єм двигуна, тим сильніше збільшується витрата палива при нагріванні на холостому ходу. Тобто якщо сучасні машини намагаються збільшувати кількість кілометрів на літр бензину, то нагрівання таких машин на холостому ходу з’їдає бензин, знижуючи ефективність двигуна.

Крім зайвих витрат вірність звичці прогрівати машину збільшує кількість шкідливих викидів в атмосферу. У 2009 році в журналі Energy Policy було опубліковано дослідження, автори якого підрахували розмір шкоди навколишньому середовищу, яку завдає робота двигуна на холостому ходу в США. Водії залишають двигун включеним не тільки нагріваючи його взимку, але і коли когось чекають або стоять в пробці. Згідно з підрахунками вчених, холоста робота двигуна приносить 1,6% всіх парникових викидів США. Для порівняння, це в два рази більше загальної кількості викидів металургійної промисловості.

Скорочуючи марну роботу двигуна, власники автомобілів по всьому світу зможуть щороку економити $ 5,9 мільярда на паливі (ці підрахунки засновані на вартості палива в 2008 році), а кількість викидів зменшиться настільки, як якщо б ми позбулися викидів при виробництві соди, алюмінієвої і вапнякової промисловості разом узятих.


Не пропустіть