Як помити двигун свого авто без шкоди

Експерти радять дотримуватися температурного режиму і закривати вразливі елементи, пише segodnya.ua.

Взимку досвідчені автолюбителі заглядають на мийку набагато частіше, ніж влітку, адже наші дороги в морозний час року рясно посипають хімічним складом, який швидко і якісно роз’їдає не тільки льодове покриття, але і кузов. Мити чи не мити при відвідуванні автомийки двигун? Ні, не під час кожного візиту, але хоча б іноді? Однозначну відповідь на це питання намагаються знайти багато, ще більше – сперечаються між собою прихильники і противники цієї процедури. Спробуємо розібратися.

ЗВАЖУЄМО АРГУМЕНТИ

“ЗА” МИЙКУ ДВИГУНА:
1. Бруд знижує тепловіддачу двигуна, підвищуючи тим самим навантаження на його систему охолодження. Чи актуально це взимку? Так, і ось чому. У холодну пору року рекомендується використовувати менш в’язке моторне масло: так полегшується запуск холодного двигуна. Крім того, таке масло вже з перших хвилин роботи краще змащує деталі силового агрегату, охолодженого за ніч до негативних температур. Але при нагріванні двигуна навіть ненабагато вище нормальної робочої температури в’язкість масла буде знижуватися і далі, а це неминуче призводить до інтенсивного зносу поверхонь, що труться.

2. Наявність шару бруду на двигуні може зробити непомітною витік масла або інших рідин. А значить при поверхневому огляді можна не помітити несправність. Не помітити – значить запустити ситуацію, а в подальшому це може призвести до дорогого ремонту. Крім того, патьоки масла або охолоджуючої рідини на поверхні двигуна неминуче будуть випаровуватися і потрапляти в салон через вентиляційні отвори. Чи потрібно говорити, що ці випаровування токсичні і шкідливі для здоров’я.

3. Бруд може проникнути в двигун через масляний щуп, наприклад, при перевірці рівня масла.
4. Забруднення електропроводки може привести до витоку струму і порушень в роботі електроустаткування автомобіля. Під капотом сучасного авто знаходиться велика кількість датчиків і багато метрів електропроводки. Наші зими – це умови підвищеної вологості, а бруд швидко вбирає воду і повільно висихає.
5. Брудний підкапотний простір складніше і неприємніше обслуговувати. Адже перспектива забруднити руки і одяг при таких простих операціях, як доливання рідини в бачок омивача або перевірка рівня масла, навряд чи порадує автолюбителя.

“ПРОТИ” МИЙКИ ДВИГУНА:

1. Деякі автомийки вивішують оголошення, що адміністрація не несе відповідальності за працездатність двигуна після його миття. Так вони себе перестраховують, адже напханий електронікою підкапотний простір не дуже любить воду, особливо під високим тиском.

2. Не всі працівники автомийок знають, як правильно мити двигун.

РЕЗЮМЕ

Як бачимо, аргументів на користь мийки двигуна більше, ніж проти. Але щоб уникнути неприємних наслідків, робити це потрібно тільки у фахівця, якому довіряєте.

ЯК ПОТРІБНО МИТИ

Оскільки ризик “не завестися” після мийки двигуна – річ серйозна і небезпечна дорогим ремонтом, сам процес мийки варто ретельно контролювати. Особливо ця інформація стане в нагоді тим, хто вирішить впоратися із завданням самостійно. Як виявилося, в простому, на перший погляд, процесі є безліч нюансів і обмежень. Саме їх і не знають не надто досвідчені мийники, і саме це незнання може призвести до поломок. Отже.

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП. Не можна мити двигун, розігрітий до робочої температури або ж, навпаки, холодний. Якщо мийник пропонує почати роботу прямо “на гарячу”, після приїзду – відмовляйтеся від його послуг! Оптимальна температура двигуна для мийки знаходиться в межах 30-40° С. І, що не менш важливо, вода повинна бути приблизно такою ж температури, з допустимим відхиленням не більше 10 градусів в будь-яку сторону.

Перед миттям потрібно обов’язково закрити вразливі елементи підкапотного простору: повітрозабірник, акумулятор і електронні блоки (наприклад, сигналізації або управління ГБО, якщо вони розташовані під капотом). Також варто прикрити заводські інформаційні наклейки, оскільки під впливом води і миючих засобів вони обов’язково відклеяться, питання лише – після який за рахунком мийки двигуна.

МИЙКА. Для очищення двигуна потрібно використовувати тільки спеціальні засоби, які є в арсеналі хорошої автомийки або в будь-якому автомагазині. Категорично не можна використовувати для видалення бруду бензин, гас і інші легкозаймисті рідини. Буває, що в інтернеті можна знайти поради для бажаючих заощадити на спеціалізованій автокосметиці: наприклад, використовувати пральний порошок або засоби для миття посуду. Але як вплине склад цих миючих засобів на прокладки, сальники, ізоляцію проводів і інші неметалеві деталі – невідомо. Так що експериментувати не варто.

Також не варто виливати тонни води під капот, намагаючись відмити все до блиску. Досить нанести спеціальний миючий засіб або пінку і дати мотору “відкиснути” протягом 5-10 хвилин. А в цей час за допомогою м’якої щітки ретельно пройтися по стільниках радіатора, адже там гарантовано буде скупчення бруду, що негативно впливає на ефективність роботи системи охолодження. Після чого змити бруд, не вдаючись до миття високого тиску.

Важливо! Після миття двигуна його треба обов’язково ретельно просушити, попередньо знявши захисні плівки з повітроводу і інших елементів, на які вона була надіта. На мийці сушка здійснюється стисненим повітрям. У разі самостійного проведення цієї роботи можна використовувати, наприклад, пилосос в режимі видування повітря.
Але і коли двигун просушений, поспішати не потрібно: заведіть двигун, не закриваючи кришку капота, і дайте йому попрацювати хвилин 10 на холостих обертах. А вже після цього можна починати рух, будучи практично впевненим, що мийка двигуна пройшла без негативних наслідків для нього.

СТАРІ МОТОРИ: РИЗИК НЕ ВИПРАВДОВУЄ РЕЗУЛЬТАТ!

У власників авто не першої свіжості більше приводів для мийки двигуна, адже мотори, що пройшли не одну сотню тисяч, “підтікають” набагато частіше нових. Але саме в їхньому випадку мийка з більшою ймовірністю може знерухомити автомобіль. Причина – в особливостях конструкції. Найбільш вразливою деталлю в старих двигунах є розподільник запалювання, званий в народі “трамблером”. Ці пристрої не герметичні, а потрапляння води в контактні групи надовго залишає власника в ролі пішохода. Так само як і потрапляння води в карбюратор або корпус повітряного фільтра – вони ж теж далеко не герметичні.





Більше новин


Прокоментуй новину