Як потрібно і непотрібно економити паливо

Завдяки цим порадам можна зекономити від 15 до 60 відсотків автомобільного палива, пише Автоблог.

Спосіб №0: Відвідайте сервіс

Поза конкурсом.

Підвищену витрату палива може спричинити чимало поломок. Все написане в цій статті передбачає, що ваш автомобіль справний.

Регулярно відвідуйте сервіс.

Спосіб №1: Зниження Cx

Cx – це коефіцієнт аеродинамічного опору. Чим більше машина схожа на шматок мила, тим він менше.

Наприклад, Гелендваген, Cx = 0,55

Тойота Пріус, Cx = 0,25

Гоночний болід: Cx = 0,16

Якщо ви вже забули, коли востаннє користувалися багажником на даху, то чому б його не зняти?

Спосіб №2: Зниження маси автомобіля

Ну, це зрозуміло: менше маса – менше витрата.

Перевірте, чи не возите ви з собою непотрібні речі (дитяче крісло, зимову гуму і балони з «омивачем» влітку).

Надумали ставити додаткову шумоізоляцію? Пам’ятайте, що вона збільшить масу вашого авто на 50-100 кг, а витрата на 0,4-0,7 л. Тобто за шумоізоляцію ви будете платити весь термін служби авто.

У країнах з чудовими дорогами розумно зняти запаску. Правда, там нові машини і так нею не комплектуються.

Спосіб №3: Змініть свій стиль водіння

Для кого-то тут криються нескінченні запаси економії (за даними нудного німецького ради безпеки руху – до 25%).

Який стиль водіння найекономніший – «розумний» вибір швидкості, плавні розгони і гальмування. Також потрібно враховувати роботу світлофорів та дорожньої обстановки загалом. Якщо в двох словах: чим рідше ви використовуєте гальмо, тим менше витрата.

Спосіб №4: З розумом вибирайте час для поїздки

Стоїш в пробці – витрачаєш бензин.

Може бути, має сенс виїхати з запасом? Може, взагалі в 6 ранку? Так, ви приїдете раніше, але ви заощадите час і паливо.

Спосіб №5: Розумно вибирайте маршрут

Багато навігаторів забезпечені функцією сповіщення про пробки. В інші дні це може врятувати вам кілька годин часу і пару літрів бензину.

Спосіб №6: На трасі використовуйте крейсерську швидкість

Крейсерська швидкість – це швидкість, при якій витрата палива мінімальна. Найчастіше вона досягається на останній передачі при частоті обертів 2-2,5 тис. об / хв.

Чим могутніше авто, тим вища крейсерська швидкість.

Дуже часто крейсерську швидкість вказують в сервісній книжці автомобіля. Подивіться, може і у вас вона вказана там.

Спосіб №7: Правильно вибирайте передачі

Як вже говорилося, витрата палива мінімальна, коли на тахометрі – 2-2,5 тис. об./хв. Намагайтеся завжди вибирати таку передачу, щоб рухатися саме на цих оборотах.

У сучасних машинах іноді встановлюють спеціальний підказувач, який сигналізує, коли треба переключитися вгору або вниз. Наприкінці поїздки така машина може навіть виставити вам «оцінку з екології».

Якщо у вас автомат, то думати над обраною швидкістю вам, звичайно, не доведеться.

Спосіб №8: Вибір гуми

Одні шини витрачають палива більше, інші менше. Різниця може досягати 0,5 л на 100 км. Погодьтеся, немало?

Вибираючи економічні шини, спирайтеся не так на дані виробника, а на реальні тести, які проводять всі провідні авто-видання.

Спосіб №9: Чи не ставте колеса більшого радіусу

Багато хто ставить на свої авто колеса більшого радіусу, наприклад, R16 замість R14. Звичайно, можна погодитися з тим, що так машина виглядає «крутіше»:

Але, на жаль, за це доведеться заплатити збільшенням витрат.

Достовірні дані невідомі, але ходить повір’я, що 1 см радіусу додає до витрати 1 л на 100 км. Чимало.

Спосіб № 10: Купіть опалювальний гараж

Відігріти машину взимку нелегко, і поки вона гріється, горить дорогоцінний бензин. Опалювальний гараж може вирішити цю проблему.

Поганий спосіб №1: Вимкнення електроприладів

Звичайно, якщо ви в спеку вимкнете кондиціонер і будете впрівати, то витрата знизиться відчутно (приблизно на 2 л/100 км). Відчинити двері – не варіант. Ви ж пам’ятаєте, що в цьому випадку погіршиться аеродинаміка машини.

З тієї ж серії відключення фар, музики, підігріву сидінь.

Не вважаю цей спосіб економії вдалим. Якщо вже відмовлятися від комфорту в машині, то треба йти до кінця і пересідати на велосипед.

Поганий спосіб №2: Рух в «аеротіні» великий фури

Хотел б я побачити людину, яка так сильно печеться про екологію, що готовий довгий час «ковтати» вихлоп Камаза. Та й водій фури, як мені здається, не стане довго терпіти такого «зайця» і спробує щось зробити. Та й про «Дотримуйся дистанцію» можна забути.

Поганий спосіб №3: Присадки для двигуна

Маю на увазі «диво-присадки», які ллють в бензобак або в картер і які обіцяють економію палива. Я свого часу стежив за цією темою, але ще жодне автомобільне видавництво не змогло виявити якусь помітну економію.

Поганий спосіб №4: Їзда на «нейтралці»

Коли машина котиться з гірки або докочується по інерції до світлофора, можна поставити важіль коробки передач в нейтральне положення. Машина перестає гальмувати двигуном, а значить, ми економимо. Ось така от теорія. На практиці економії палива не буде. Водночас їзда на «нейтралці» може бути небезпечною – в потрібний момент ви просто не зможете швидко набрати швидкість. А це може бути необхідно, наприклад, в разі заносу.


Не пропустіть