Як безпечно перевезти максимальну кількість речей в своєму автомобілі

0

Найважчий вантаж в багажнику ставимо по центру, а предмети, що виступають за межі авто, позначаємо сигнальними прапорцями, пише segodnya.ua.

Чи багато хто з автовласників і пасажирів замислюються про те, чи правильно вони перевозять свої речі? І мова зараз не про великогабаритні вантажи – хоча і про них трохи пізніше, – а про прості і компактні повсякденні речі. А варто задуматися: навіть при швидкості 50 км/год при раптовій зупинці автомобіля (наприклад, при зіткненні) кожна дрібниця стає важче приблизно в 40 разів! Що це означає на практиці? А то, що недбало кинута на заднє сидіння дволітрова “мінералка” може прилетіти в спину водія із силою 80 кг! А це вже зовсім не мирна ситуація. Не кажучи вже про те, що історія знає чимало випадків, коли до серйозних наслідків приводила звичайна бляшанка з газованою водою, що впала на підлогу автомобіля і закотилась, наприклад, під педаль гальма. Що вже говорити про те, яку небезпеку таїть незакріплена запаска в багажнику! Як убезпечити себе від неприємностей, які можуть принести неправильно розташовані в машині предмети? Ми розповімо.

САЛОН: ВСЕ ЗАКРІПЛЕНО

Сучасний автомобіль оснащений безліччю затишних і безпечних місць для перевезення невеликих предметів в салоні. Потрібно лише скористатися ними, щоб поїздка стала безпечнішою. Як приклад – уже згадані напої. Не варто возити з собою великі пластикові і вже тим більше скляні ємності. У машині напевно знайдуться підстаканники, в яких надійно зафіксується пластиковий або паперовий стаканчик кави або чаю, або ж півлітрова пляшка води. Потрібно прийняти за правило: в салоні автомобіля взагалі не повинно бути незакріплених речей! Адже в разі зіткнення, – а від цього, на жаль, на 100% не застрахований навіть найдосвідченіший водій, – все, що не зафіксовано, буде хаотично переміщатися по салону зі швидкістю, з якою рухався автомобіль до зіткнення. Особливу небезпеку становить всілякий інструмент. Уявіть собі, які травми може завдати людині молоток, що летить по салону зі швидкістю 80 км/год? До речі, найбільш небезпечні предмети, залишені на задній полиці, адже вони як раз знаходяться приблизно на рівні голови. Що ж стосується важких і великих речей, перевозити їх у салоні взагалі небажано: в разі ДТП вони можуть придавити людину в салоні автомобіля. Тому, якщо все-таки везти такі речі потрібно, варто скористатися задніми ременями безпеки.

БАГАЖНИК: СЕКРЕТИ ПАКУВАННЯ

Все, що не знадобиться під час поїздки, краще перевозити там. Адже в багажнику вантаж від людей відокремлює як мінімум спинка заднього сидіння і задня полиця, а в седанах – ще й сталева перегородка кузова. До того ж обмежені розміри багажного відсіку не дадуть речам розігнатися і отримати небезпечне прискорення в разі зіткнення.
Але розміщувати вантаж потрібно правильно. Робити це варто максимально щільно, маючи в своєму розпорядженні найбільш важкі речі внизу. Багажники багатьох автомобілів оснащуються додатковими перегородками або сітками, які мають спеціальні кріплення. Обов’язково використовуйте всі ці засоби, ретельно закріплюючи їх. Гострі грані і кути предметів потрібно направляти в протилежну від салону сторону і по можливості перекладати чимось м’яким. Важку річ потрібно розміщувати так, щоб не порушувати розподіл ваги автомобіля. Простіше кажучи, максимально по центру багажника і ні в якому разі не біля його бічної стінки.

При перевезенні речей в багажнику необхідно враховувати не тільки їх обсяг, але і масу. Ні в якому разі не перевищуйте рекомендовані виробником автомобіля обмеження у вазі багажу, що перевозиться: це не тільки скоротить ресурс задньої підвіски, але і помітно погіршить керованість автомобіля, слухняність керма і збільшить гальмівний шлях.

Транспортуючи важкий вантаж, його треба надійно закріплювати: навіть незафіксоване запасне колесо при 50 км/год в разі раптової зупинки вдарить в задню спинку із зусиллям близько 500 кг – такий удар може не витримати спинка, і вже точно не витримає без наслідків хребет пасажира. А тепер уявіть собі, яке зусилля може розвинути 300 кг вантажу? А адже саме стільки, а то й більше, можна укласти в багажне відділення. Особливо ретельно потрібно підходити до завантаження багажника власникам автомобілів, в яких простір вантажного відсіку йде за межі колісної бази: там вплив перевантаження по вазі на керованість найбільш сильний.

НА ДАХУ

Нерідко навіть самого місткого багажника виявляється мало, і тоді вантаж перевозиться на даху автомобіля. Для цього ринок пропонує безліч рішень: всілякі рейлінги, кошики, аеробокси, спеціальні кріпильні приналежності для перевезення певних вантажів (наприклад, велосипедів або сноубордів).
Перш за все нагадаємо, що перевезення вантажів за межами салону і багажника автомобіля регламентоване Правилами дорожнього руху. Транспортування багажу на даху дозволено, якщо це:
не створює небезпеки іншим учасникам дорожнього руху;
не порушує стійкість транспортного засобу і не ускладнює управління ним;
не обмежує огляд;
не закриває зовнішні світлові прилади, номерні знаки і не перешкоджає правильному сприйняттю сигналів іншими учасниками дорожнього руху;
не створює шум, не піднімає пил, не забруднює проїзну частину і навколишнє середовище.

Якщо вантаж виступає за межі автомобіля більш ніж на 1 метр спереду або ззаду або більш ніж на 40 сантиметрів з боків, він повинен бути позначений сигнальними прапорцями, а в темний час доби – світловідбивачами або ліхтарями.
Розміщувати вантаж на даху варто так, щоб центр ваги знаходився якомога нижче. І ретельно закріплювати: в оптимальному випадку має бути чотири точки опори, в крайньому – три. Кріпити вантаж звичайними мотузками – а тим більше синтетичними, капроновими – не можна, оскільки навіть самі тугі вузли при русі можуть розв’язатися. Тому для кріплення потрібно використовувати спеціальні еластичні “розтяжки”, які можна купити в автотоварах або будівельних маркетах.

Пам’ятайте, що максимально допустима маса вантажу, що перевозиться на даху, дуже обмежена. Цей показник зазвичай знаходиться в межах 70 кг (дізнатися допустиму вагу вантажу можна в інструкції до автомобіля). Перевищення цього значення може привести до деформації даху і стійок – а це дуже дорогий кузовний ремонт!


Не пропустіть