Як правильно їздити під час дощу

Їзда під час негоди може обернутися справжнім стресом для водія, пише from-ua.com

Здається, що негода являє собою проблему тільки для водіїв-початківців, проте життя доводить протилежне – під час дощу різко збільшуються пробки і зростає кількість аварій. Виходить, і досвідченим автомобілістам варто підходити до дощу з усією серйозністю.

Втім, насправді дощ – зовсім не привід відмовлятися від поїздки. Більше того, навіть в сильну зливу можна їхати абсолютно безпечно. Найголовніше – дотримуватися запобіжних заходів і простих правил. Яких? Зараз розповімо.
Слідкуйте за двірниками

Якщо пішов дощ, треба включити двірники – про це знає навіть дитина. Але ось за станом склоочисників багато хто при цьому стежити забувають. Але ж ця маленька деталь відповідає за вашу безпеку нітрохи не менше, ніж, скажімо, гальма.

Уважно огляньте щітки склоочисників. Згадайте, коли ви останній раз їх міняли? Якщо на склі залишаються розводи або неприємні смужки, саме час купити новий комплект. А враховуючи, що у нас гумки склоочисників страждають від реагентів, то розумним буде міняти двірники хоча б раз на рік після зими. До речі , якщо у вас стара машина, увагу варто звернути не тільки на щітки двірників, а й на сам механізм склоочисників. Якщо двірники працюють недостатньо швидко, або є якісь інші проблеми, саме час навідатися в сервіс.

Не забувайте про шини

Стан автомобільних покришок – друге, що повинен регулярно перевіряти водій після двірників. Пам’ятайте, що за ПДР залишкова висота малюнка протектора повинна бути не менше 1,6 мм. Тому регулярно перевіряйте стан шин, хоча б візуально. Якщо гума стерлася, час придбати нову. Як це зрозуміти? Дуже просто – сучасні шини, як правило, оснащуються спеціальними індикаторами зносу, які виконані або у вигляді цифр, нанесених на протектор, або у вигляді спеціальних виступів у канавці малюнка протектора. Якщо індикатор стерся, значить, пора міняти гуму. Пам’ятайте, що покришки змінюються або всі відразу, або парами – хоча б на одній осі повинні стояти шини з однаковим малюнком і однаковою глибиною протектора.

Ну, а чому шини повинні бути в хорошому стані, можна і не нагадувати. Протектор відповідає за відведення вологи і зчеплення покришки з поверхнею. Тому чи зможе автомобіль зупинитися в потрібний момент, і як швидко, безпосередньо залежить від стану покришок.

Увімкніть ближнє світло фар

Банальне правило, про яке часто забувають навіть ті, хто давно за кермом. Якщо пішов дощ, обов’язково включіть ближнє світло фар – лише таким способом можна зробити себе помітним на дорозі. Дуже важливий момент – включати потрібно саме ближнє світло, а не протитуманні фари. Роботи денних ходових вогнів в разі дощу також буде недостатньо. Не радимо покладатися і на датчик освітленості, оскільки електроніка не завжди може адекватно оцінити видимість. Також не рекомендуємо без потреби користуватися заднім протитуманним ліхтарем – він може бути ефективним лише тоді, коли йде дуже сильна злива, а у всіх інших випадках буде втомлювати водіїв ззаду.

В іншому ж, у вас в голові має бути просте правило. Пішов дощ? Включайте двірники і фари.

Уникайте аквапланування

Акваплануванням називається ефект, коли колеса автомобіля через занадто велику швидкість руху втрачають контакт з поверхнею асфальту і буквально спливають на водяному клину. Машина в такі секунди фактично стає некерованою, тому це явище дуже небезпечне. Чому ми це розповідаємо? Та тому, що при їзді в дощ потрібно намагатися всіляко уникати аквапланування. Перш за все, знижуйте швидкість руху. На деяких дорогах під знаками обмеження швидкості не випадково іноді висить ще й додаткова табличка 8.16 – “Вологе покриття”. А може бути і просто знак 1.15 – “Слизька дорога”. У будь-якому випадку, таким чином водіїв попереджають про небезпеку занесення в разі високої швидкості. Хоча з акваплануванням можна зіткнутися і на самій звичайній дорозі – досить просто в’їхати в колію, заповнену водою. Або занадто швидко проїхати по калюжі у дворі житлового будинку.

До речі, якщо ви все вже почали “плисти”, то кращою тактикою буде міцно тримати кермо і плавно натискати на гальмо. Різко бити по гальмах не радимо, оскільки це може привести до втрати керованості. А найкраще, повторимося, взагалі уникнути цієї ситуації, заздалегідь знизивши швидкість.

Не бачу? Не їду!

Як відомо, опади бувають різними. Іноді з неба падають “три краплі”, а іноді дощ йде стіною або з градом. Зайве говорити, що умови видимості у цих випадках будуть сильно відрізнятися. Тому візьміть собі за правило – чим сильніше обмежена видимість, тим менше повинна бути швидкість руху.

А що робити, якщо з потоками води вже не справляються двірники, які працюють на максимальній швидкості? Тоді вмикайте аварійну сигналізацію, акуратно беріть правіше і зупиняйтеся на узбіччі! Краще перечекати негоду кілька хвилин, ніж потрапити в аварію і втратити набагато більше часу на ліквідацію наслідків.
Ніколи не користуйтеся круїз-контролем

Круїз-контроль – зручне пристосування, але у випадку, якщо йде дощ, він може зіграти з водієм злий жарт. Причина досить проста – цей пристрій буде постійно збільшувати швидкість до заданої величини, що збільшує ймовірність аквапланування. Тому в сильний дощ круїз-контролем краще не користуватися.

Дотримуйтесь дистанції!

Ну, а завершити нашу розповідь хотілося б найпростішим правилом, яке допоможе вам уникнути аварії у разі негоди – дотримуйтеся дистанції до транспорту, що їде попереду! Між вами і машиною перед вами має бути відстань, рівна декільком автомобілям. Визначити її нескладно – відзначте на дорозі якусь точку (наприклад, дорожній знак), зверніть увагу, коли її проїде автомобіль перед вами, і починайте відлік секунд. Причому вважайте їх так: “Тисяча один, тисяча два, тисяча три …” і т.д. Час до автомобіля перед вами має становити мінімум 2-3 секунди. А швидкість руху повинна бути хоча б на 10-15 км / год нижчою максимально дозволеної.

Як бачите, більшість правил безпечної їзди під час дощу досить прості і не вимагають від водія особливої ​​підготовки. Проте вони дозволяють убезпечити себе і оточуючих, а також запобігти досить неприємних аварій. А найголовніше – дають можливість доїхати навіть у сильний дощ до місця призначення цілим і неушкодженим.





Більше новин


Прокоментуй новину