“Прикурювати” правильно

Зима, змусила нас не зовсім лише поміняти гуму, але і заглянути під капот. Бажано було зробити це ще до пришестя морозів. Цим же, хто не встиг або полінувався, необхідно значно поповнювати запас приладів в багажнику. Буксир і “крокодильчики” припадуть до місця. Отже, якщо ви все-таки не завелися і хочуть “прикурити” від сусіда, необхідно знати, як вірно це зробити.

Ось вірна послідовність подій:

1. під’їдьте до кару, який необхідно запустити, якомога ближче до капоту. Так щоб затишно було підключити електропроводу для прикурювання. Відкрийте і зафіскіруйте капоти на обох карах. Переконайтеся, що авто не доторкаються один одного. Вимкніть всі споживачі енергії. Вимкніть запалювання на карах.

2. Спочатку об’єднуємо плюсові клеми. Спочатку закріплюємо провід на плюсової клеми розрядженого аккамулятора, пізніше на плюсову клему зарядженого. Традиційно плюсові клеми мають червонуватий колір. Пізніше підключаємо інший провід до мінуса зарядженого аккамулятора, а інший кінець до “масі” (не проти аккуму!) Розрядженого акумулятора. Для цього треба вибрати (якщо немає спеціального штиря “маси”) незабарвлену деталь мотора, дуже віддалену від батареї, що пересуваються часткою і паливопроводів. Увага: у момент контакту іскра неминуча!

3. Запускаємо движок кара із зарядженим акумулятором. Даємо йому попрацювати від 2 до 10 хвилин. У цей момент відбувається зарядка розрядженого акумулятора на другий машині.

4. Після 2-10 хвилин запускаємо движок машинки яку прикурювали. У цей момент можна злегка підняти обороти на каре донорі. І даємо машинкам попрацювати хвилинки 2-3.

5. Знімаємо електропроводи в зворотній послідовності. Спочатку мінусової, пізніше плюсовою. Для зниження піків напруги в момент від’єднання включите вентилятор обдування і підігрів заднього скла кара з розрядженим акумулятором. Не вмикайте фари замість підігріву заднього скла. Пікове напруга може викликати перегоряння ламп.

Поради та попередження

Якщо машинка з розрядженим акумулятором з електронною системою управління уприскуванням пального, то для зниження ризику збитку електроніці від стрибків напруги перед її пуском краще заглушити донора. Але тоді виникає ризик висмоктати до дна єдину заряджену батарею.

Чим електропроводу для “прикурювання” товщі – тим краще. Мала площа перетину для автомобілів з об’ємом мотора близько 1,5 л – 16 кв. мм (діаметр приблизно 4,5 мм), а найкраща – в межах 70 кв. мм (діаметр 9,5 мм). Прикінцевих досить для більшості легкових моделей. Матеріал проводів – мідь. Надійна ізоляція потрібна міцна, але м’яка, щоб не “дубела» не кришилася на холоді, найкраще силіконова. З’єднання кінців проводів з зажимами обов’язково має бути на пайку – звичайного обтиску недостатньо. На самих “крокодилів” теж не завадить ізолююче покриття, і обов’язкові гострі “зуби” для кращого контакту. Чим електропроводи коротше, тим менше їх протидія, так що півтора-два м. – Оптимальна довжина.


Не пропустіть