Обмани на СТО: що повинен знати кожен автолюбитель

Автомобіль – це одна з головних статей витрат для щасливого власника.

Але витрати на «залізного коня» не обмежуються тільки покупкою палива, як вважають початківці автолюбителі. Велика частина коштів витрачається на технічне обслуговування і ремонт, пише автоблог.

На жаль, рідкісний водій може похвалитися знаннями і навичками в галузі експлуатації автомобілів, тому волею-неволею доводиться користуватися послугами сервісу. Тільки ось в нашій країні все частіше мають місце випадки обману автовласників працівниками автомайстерень. Найцікавіше, що досвідчений механік здатний швидко встановити рівень знань клієнта, і швидко виробити в голові ефективну схему обману. У підсумку ви переплачуєте за роботу майстра в п’ять, а то і в десять разів більше. Далеко не найприємніший розклад, чи не так?

Як обманюють на СТО?

Давайте розглянемо найбільш поширені способи обману клієнтів недобросовісними механіками:

гроші стягуються навіть в тому випадку, коли фактично ніякої роботи виконано не було;
плата береться за нову деталь, але при цьому на автомобіль встановлюється відремонтована запчастина, яка вже була у вжитку (або дешевий аналог);
використовуються неякісні витратні матеріали: масла, антифриз, склад для антикорозійної обробки і так далі. При цьому вони можуть видаватися за якісні і дорогі продукти (принаймні, плата стягується відповідна);
є механіки, які під час ремонту змінюють якісні (майже нової) деталі на мотлох.

Як захиститися від обману на СТО?

Звичайно, стояти над «душею» у майстри весь час ремонту навряд чи вийде. Але якщо знати основні махінації, можна максимально захистити себе від обману.

Розберемо найбільш популярні варіанти:

1. Обман при заміні масла Одним з поширених прийомів обману на СТО є «бутафорська» зміна масла. Звичайна процедура має на увазі повний злив старого відпрацьованого масла, заливку нової рідини і заміну масляного фільтра. Замість цього недобросовісні майстри роблять по-іншому – вони доливають свіже масло до необхідного рівня і змінюють фільтр. Так як моторні масла, особливо представницького класу, мають високу вартість, це дозволяє сервісу (і самому фахівцеві) непогано “наварити”. Але цим витрати клієнта можуть не обмежитися. Відпрацьоване масло не справляється з покладеними на нього завданнями, а деталі двигуна швидко зношуються і приходять в непридатність. Якщо автовласник вчасно не помітить проблеми і не прийме відповідних заходів, двигуну може знадобитися дорогий капітальний ремонт. Виявити цей обман можна – досить після заміни масла перевірити рівень і якість останнього за допомогою щупа. Наявність сажі і бруду говорить про те, що масло ніхто не міняв. Нова рідина в промитому двигуні повинна бути кришталево чистою і мати золотистий відтінок.

2. Як обманюють на СТО при антикорозійній обробці? Злий умисел працівників автосервісу при виконанні антикорозійної обробки днища машини може проявлятися як у використанні дешевого складу низької якості, так і в свідомому порушенні технології роботи. Щоб виграти час майстер не дотримується технологію підготовки днища автомобіля і не завдає спеціальний склад на поверхню прихованих порожнин кузова (а адже саме в них відбувається максимальне накопичення вологи). Щоб не допустити такого обману, під час роботи необхідно постояти поруч з майстром і проконтролювати якість проведених заходів. Більш того, можна показати, де варто провести обробку з особливою ретельністю.

3. Обман при заміні свічок запалювання і високовольтних проводів У багатьох ремонтних майстерень при найменших натяках на нестабільну роботу двигуна майстер рекомендуватиме замінити свічки і дроти. Насправді, це не завжди виправдано – найчастіше вистачить і звичайної регулювання зазору. Таке нав’язування непотрібної роботи також є обманом і призводить до зайвих витрат.

4. Ремонт КПП. Недобросовісні працівники сервісів користуються тим, що автолюбителю з невеликим досвідом будь-яку поломку коробки передач можна представити як серйозну проблему. Так, при заміні масла в КПП в ємність, куди зливається відпрацьоване масло, заповзятливий майстер може кинути металеві стружки. Потім автовласникові це представляє як знос і руйнування деталей. Це відмінний спосіб змусити автолюбителя зробити дорогий капітальний ремонт. У підсумку, що цілком природно, ремонт не проводиться, а СТО заробляє чималі гроші. Такі прийоми часто використовуються і при ремонті ходової системи.





Більше новин


Прокоментуй новину