Чому шумить літня гума?

Під кінець зимового або літнього сезону будь-який автомобіліст перевзуватися свого «залізного коня» на відповідну сезону гуму, адже ігнорування цього правила загрожує не тільки штрафами від ГИБДД, але і створює загрозу безпеці руху. Перейшовши на літню гуму, водій може помітити підвищений шум від неї. З чим це пов’язано? Про це піде мова в даному матеріалі. Ні, ви не подумайте, що весь матеріал буде присвячений компромісу в особі «всесезонки» та іншим варіантам. Вся справа в тому, що протягом перших днів після заміни ви відчуєте, що машина поводиться зовсім інакше, і навіть звуки інші видає. Звичайно, це не перехід з шиповану гуми на звичайну, коли шипи шумлять більше традиційної гуми. Але більшість скаржиться на цей випадок, і можуть виною цьому бути відкриті вікна? Давайте про все по порядку.

Для початку потрібно розуміти, що сезонні шини самі по собі відрізняються, і в першу чергу – це стосується складу, з якого вони зроблені. Робиться це через найрізноманітніших завдань, які повинна виконувати гума. Літня при будь-яких коливаннях спеки повинна залишатися твердою, з максимальною зносостійкістю і незмінністю своїх параметрів, а ось зимова гума робиться більш м’якою, оскільки на морозі гума твердне як і більшість матеріалів, але не замерзає, як літня, і забезпечує нормальне зчеплення з зимовою дорогою. На другому місці – малюнок протектора, який у літньої гуми більш згладжений, а у зимової – з чітко вираженою текстурою.

На ній велика кількість канавок для відведення мокрого снігу і маса ламелей, які забезпечують зчеплення на льоду. Вивчивши їх відмінності, давайте спробуємо зрозуміти, чому у літніх шин продажу яких вища, шуми можуть бути більш помітні. Справа в тому, що більшість наших доріг будується з великою кількістю щебеню, який в рази твердіше традиційного асфальту. При русі ці камінчики б’ються об протектори твердої літньої шини і тому з’являється шум, а от якщо щебінь б’ється об м’яку зимову гуму, то природно він в рази менше. Ще одним джерелом шуму літньої гуми є виникаючі при коченні шини мікрохлопкі повітря, що виникають через те, що широкі і суцільні протектори шин не встигають швидко виводити повітря при русі. Зимове ж шини позбавлені такої проблеми через наявність канавок.

Крім цього, не забувайте і перекачаною тиск у шинах. Це часто може трапиться, коли ви користуєтеся послугами шиномонтажу. Перевірте за допомогою манометра тиск, і в разі необхідності понизьте його 0,1-0,2 атм. Але якщо ви їздите з великим навантаженням, то цього робить не варто. На завершення хочеться додати, що вам не здалося, що літня гума більш галаслива в порівнянні із зимовою. До речі, якщо ви залишите зимову на літо, то в спеку почуєте ще більший шум, оскільки м’які шини починають чинити опір руху по розпеченій дорозі. Але подібні експерименти краще не проводити, оскільки так ви їх швидше «відправите на той світ», а якісна гума дуже дорога. Не забудьте, що нині виробники додали окремий параметр як шумність, тому підібрати оптимальні шини стане простіше.





Більше новин


Прокоментуй новину