Фахівець розповів, як надійно захистити авто від викрадення

125 років тому, 5 травня 1893 року, народився Абрам Нейман, винахідник перших протиугонних пристроїв для автомобілів, мотоциклів та велосипедів, а також розробник замка запалювання та керма.

«Щойно почали з’являтися перші автомобілі, як з’явилися й люди, які їх викрадали. І зараз, коли кількість автомобілів у світі давно перевалила за мільярд, ця проблема залишається актуальною», – каже Експрес-Онлайн Сергій Нікіпчук, старший викладач кафедри експлуатації та ремонту автомобільної техніки Інституту інженерної механіки та транспорту НУ «ЛП».

Як же виглядали перші протиугонні пристрої? Принцип «замків Неймана» полягав у вбудованому механічному блокуванні від повторного увімкнення стартера при працюючому двигуні. Тобто, щоби заново увімкнути стартер, треба було вимкнути запалення, але розблокувати замок запалення можна було лише спеціальним ключем, який був у власника.

Приблизно за таким принципом працював і замок керма – спеціальний пристрій блокував обертання кермового колеса, а розблокувати його можна було лише ключем.

Практично через століття після винаходу, ці принципи використовуються у сучасних протиугонних засобах. Однак, аби убезпечити авто, каже Сергій Нікіпчук, його обов’язково слід обладнати сигналізацією. Крім цього, варто мати ще кілька засобів захисту – це можуть бути додаткові замки на коробці передач, коли блокується механізм перемикання, або підкапотні замки, які контролюють доступ до систем запалення та блокування сигналізації, чи блокування керма чи педалей.

Крім того, варто подбати про GPS-маячок – спеціальний навігатор, який при викраденні автомобіля не лише показує місце його розташування, а й дозволяє дистанційно вимикати запалювання, глушити двигун, припиняти подачу палива тощо.


Не пропустіть