Які плюси і мінуси у легкосплавних дисків?

Сучасні автомобільні диски, для виготовлення яких використовуються алюміній і магній, набули широкого поширення серед автолюбителів. Це стало можливим завдяки ряду переваг лиття перед металевою штампуванням. Автомобільний диски цього типу бувають литими і кованими. Автовласники, в основному, воліють використовувати литі диски, хоча ковані їх перевершують за характеристиками. Менш поширеними є ковані диски мають гірше співвідношення якості і ціни, оскільки вони дорожчі. У чому ж плюси легкосплавних дисків? Відомо, що від ваги колеса залежить витрата палива і стан підвіски. Лиття або алюмінієві диски приблизно на 30% легше сталевий штампування, завдяки чому поліпшуються ходові якості автомобіля. Крім того, автомобіль з ними виглядає гарніше.

Установка литих дисків дозволяє домогтися плавності ходу, низького споживання палива і зменшення навантаження на підвіску, продовжуючи тим самим термін її служби. Для їх виготовлення, застосовують, в основному, легкі сплави, що сприяють додаткового охолодження гальмівної системи. Лиття має гарний зовнішній вигляд, дозволяючи домогтися поліпшення екстер’єру машини. На такі диски автолюбителі часто встановлюють низькопрофільну гуму, що не завжди виправдано. До основних плюсів алюмінієвих дисків відносяться наступні моменти:

Литі диски відрізняються різноманітним дизайном і невеликою вагою, завдяки якому значно поліпшуються технічні характеристики машини;
Ковані диски відрізняються більш високою міцністю, меншою масою, ніж литі диски (мінімум на 25%) і високими антикорозійними характеристиками.
Недоліки легкосплавних дисків
Металева штампування витримує велике навантаження, але це якість не властиво литтю. Литі диски мають структуру, що не дозволяє їм деформуватися при навантаженні, тому при сильних механічних впливах вони просто руйнуються. Тому при попаданні в яму на швидкості штампований диск лише погнеться і може бути відновлений, в той час як литий диск доведеться купувати новий. Тут можуть бути корисними ковані диски, які здатні витримати велике навантаження і відрізняються ремонтопридатністю, хоча за вартістю кування дорожча, в порівнянні з литтям.

Технологія виготовлення автомобільних дисків
Технологія досить проста і заснована на заливці підготовленої форми металом для отриманні готового автомобільного диска після охолодження. Процес кування набагато складніше, він має на увазі використання гарячого штампування і складається з декількох етапів. Спочатку потрібно взяти заготовку і утворювати на пресі блін. Далі заготовку розігрівають і знову кладуть під прес, для надання форми каструлі. Після її знову розігрівають і відправляють на останню штампування під прес, де каструля і ставати автомобільним кованим диском.





Більше новин


Прокоментуй новину