Як їздити в дощ: поради автогонщика

В Україні почалися затяжні дощі. Як перебудувати стиль водіння в таких умовах, щоб не піддавати себе і оточуючих небезпеці? Радить автогонщик і шоумен Олексій Мочанов.

Оскільки дощова погода настала безповоротно і осінь остаточно вступила в свої права – дам кілька особистих порад по експлуатації в таку погоду, – пише у своєму блозі в Фейсбук автогонщик і шоумен Олексій Мочанов.

Технічний стан автомобіля: шини вже повинні бути зимовими. Наприклад, в Угорщину та Словаччину з 1 листопада просто не пускають на незимовій гумі. При цьому їздити в Європу можна тільки на фрикційних шинах (без шипів). В Україні шипи можна, і я їжджу на шипованих, – каже Мочанов.

Акумулятор і генератор на автомобілі повинен бути новим або хоча б обслужений.
В таку погоду бажано їздити завжди виключно з ближнім світлом фар (не на габаритах, протитуманки – тільки в туман).

У кого є кондиціонер – завжди його включайте. Так буде відбуватися осушення салону від зайвої вологи. У кого є клімат-контроль – встановіть комфортну для вас температуру, але не вимикайте кондиціонер.

Перевірте і при необхідності замініть гумки на двірниках або ж двірники повністю. В наших умовах вони рідко ходять більше двох сезонів.

Видимість в таку погоду – перша запорука безпечної їзди. Причому і у вітрове скло, і в бічні, і в дзеркала. Тому рідина в омивачі повинна бути вже не літня. Тому що вночі може бути мінусова температура, і рідина в бачку або трубках примерзне.

Завжди возіть із собою в машині паперові рушники – щоб протерти дзеркала, бокові вікна і фари з габаритами.

На заправках зараз буває наляпано трохи палива під колонками. Не зайвим буде при посадці в машину водієві протерти паперовим рушником підошви взуття, щоб не ковзали. А пасажирам – щоб не смерділи і не просочували запахом заправки салон.

Читайте також: Як продовжити життя залізного коня: лайфхаки для автомобілістів

Щоб вікна не запітніли: коли залишаєте на ніч машину – просто відкрийте на кілька хвилин двері або вікно перед тим, як закрити і піти додому. Дайте температурі на вулиці і в салоні вирівнятися.

Вранці вмикайте кондиціонер на гарячу подачу – і на скло. На деяких машинах піктограма “лобове скло” і передбачає кондиціонер з гарячим повітрям.

Дуже важливо приділити увагу одягу. Незалежно від того, працюєте ви в офісі в піджаку та краватці чи геологом в водолазці з високим горлом – в машині свої правила. Не використовуйте під час водіння те, що “перекриває кисень” і подачу крові до голови. Сорочка з розстебнутим ґудзиком, без краватки, шарф модний або теплий – все це треба відкласти до зупинки, замок під горло не затягувати.

У далекій дорозі не застібати на крайню дірку ремінь штанів, можна навіть зняти зовсім і розстібнути верхній ґудзик на джинсах (головне не забути застібнути при зупинці на заправці).

Якщо на вас тепла куртка або шуба, дублянка – знімайте і вішайте ззаду. Адже за кермом водій не повинен бути як качан капусти або краснощоке рум’яне немовля – вам оцінювати обстановку і вести машину.

Якщо є темне тонування на передніх водійському і пасажирському склі – краще його видалити – є дуже великий ризик щось не помітити через нього, особливо ввечері і в мокру погоду.

Машину не прогрівати. Ніколи. Максимум 1-2 хвилини. За ніч машина вистигає вся, а прогріваєте ви тільки мотор. Коробка передач, мости-роздатки, підшипники, гумки, з’єднання – як були холодними, так і залишаться. А з місця ви начебто прогріті “рвонете” як на готовому рвати автомобілі. Не робіть цих “карбюраторних” помилок. Плюс бережіть природу і двори від отруйних вихлопів. Сів, завів, поїхав. Нешвидко, потроху. Це повинно стати звичкою. Законом.

Не включайте протитуманки, коли немає туману. Це і неправильно, і карається (чомусь тільки не у нас).

Ввечері кожен раз переконуйтесь, що ви включили світло після початку руху. Часто вечорами можна зустріти модні тачки без ближнього світла фар, тому що ходові вогні світять, щиток приладів світить – ніби їм все видно і так. Але ззаду не світять – і вас не видно. Контролюйте світло! Це ваш обов’язок.

Під час їзди пам’ятайте, що восени реакції водія трохи притупляються – одяг, погода, дорожнє покриття, настрій не сприяють піднесенню. Гальмівний шлях збільшується, тому що холодно і слизько. Траєкторія руху змінюється, машина не так охоче їде за кермом, як по сухому асфальту влітку.

Особливо обережно заїжджайте зранку і ночами на мости. Будь-які. І великі, як через Дніпро, і маленькі, які трапляються на трасі. Полотно мосту продувається знизу і зверху, остигає більше, плюс там, де мости, часто пориви вітру протягом, як в трубопроводі. Особливо добре це відчувають на собі мотоциклісти. Скиньте швидкість до розумної. Часто розумна менше, ніж дозволена. Пам’ятайте, що на максимально дозволеній швидкості їхати не обов’язково.

Всі маневри здійснюйте заздалегідь і без різких рухів.

Пам’ятайте, що всі аварії (за рідкісними форс-мажорними винятками!) відбуваються з двох причин: перевищення розумної для даних умов експлуатації швидкості і переоцінка власних здібностей з можливостями автомобіля. Все інше – похідне від цих двох бід. Про дві біди чули? Дороги і дурні. Нехай це буде не про нас взагалі.



Не пропустіть