Що таке інтеркулер?

Інтеркулер – це одна із складових частин турбированного мотора. Турбіною здійснюється всмоктування повітря і його нагрів, що викликає втрату потужності і ризик виникнення детонації, тому конструктори створили елемент, що відповідає за охолодження повітря, що нагнітається до необхідної температури, який отримав назву – интеркулер. Розглянемо принцип його роботи і його функціональне призначення. По суті, це пристрій, встановлений між турбіною і впускним колектором, поєднане з ними через спеціальні патрубки. Патрубки интеркулера можуть бути силіконовими і алюмінієвими. Турбіною всмоктується повітря, який, проходячи через интеркулер, охолоджується, після чого він виявляється у впускному колекторі і далі надходить в циліндри двигуна. Чим принципово наявність интеркулера на дизельному або на бензиновому турбированном моторі?

Типи інтеркулерів

Всього існує два види охолоджувачів повітря: з водяним охолодженням і повітряного типу (найбільш традиційний і поширений). Розглянемо перший тип інтеркулерів з водяним охолодженням. Тут в якості охолоджувача використовується вода, а не повітря. Вода є більш ефективним охолоджувачем, даючи кращий ефект. Рідинний інтеркулер має меншими габаритами, в порівнянні з повітряним, значить, для не потрібно відводити місце в просторі під капотом. Крім плюсів, цей пристрій має і свої мінуси. Водяний охолоджувач має більш складну конструкцію і обов’язково доповнюється водяним насосом, датчиком температури, блоком управління. Це веде до істотного подорожчання конструкції, ризику поломки або труднощів при ремонті. Ось чому на 80% автомобілів встановлені менш ефективні повітряні охолоджувачі, що відрізняються відносною простотою і невисокою ціною.

Несправності интеркулера

Турбіною нагнітається масло в охолоджувач. Це найпоширеніша проблема, що зустрічається на турбованих машинах. Але багатьом невідомо, що наявність масла в інтеркулере при його невеликій витраті прийнятно для турбованих двигунів, тому не слід відразу ж панікувати. Так, наприклад, допускається витрата масла до одного літра на 10000 кілометрів пробігу. Якщо ця цифра набагато перевищує гранично допустиме значення, необхідно звернутися в автосервіс.
Утворюється тріщина на інтеркулере. Це пристрій зазвичай встановлюють в передній частині транспортного засобу, значить, на нього чиниться сильний механічний вплив. Будь камінчик, який потрапив в підкапотний простір на високій швидкості, може стати причиною неприємностей. Через високу вартість цього вузла, більшість автолюбителів ремонтують интеркулер самостійно.
Інша поширена проблема полягає в постійному його забрудненні. Це частіше відбувається взимку, коли дороги посипають хімікатами, і в цей час інтеркулеру потрібна постійна чистка.





Більше новин


Прокоментуй новину