Олексій Мочанов: поради, чи потрібно прогрівати авто взимку?

Автомобільний експерт Олексій Мочанов відповідає на питання про правильну експлуатацію авто в зимовий період.
Прогрівати або не прогрівати двигун автомобіля в морози? Дискусії на цю тему розгорілися в соціальних мережах, як тільки прийшла зима і на термометрах опустилися стовпчики. Одні користувачі виступили на захист прогріву перед поїздкою, а інші запропонували відмовитися від цієї ідеї і представили як доказ інструкції до сучасних автомобілів, пише o-doroge.com.

Прогрівати автомобіль взимку або порушити сформовані стереотипи про підготовку до руху – з цим запитанням звернулися до автомобільного експерта, телеведучого і відомого автогонщика Олексію Мочанову.

Прогрівати або не прогрівати – ось у чому питання

Олексій Мочанов досить довгий час перебував в Скандинавії і пройшов кілька курсів навчання. Фахівці в області автомобілів з тих місць професіонали, а їх думка компетентна. Так, скандинавські автоексперти радять не прогрівати автомобіль перед початком руху.

«Прогрівати ні в якому разі не можна, – розповів Олексій Мочанов. – Це не означає, що треба сісти за кермо і відразу поїхати. Є ряд рекомендацій. У першу чергу, при постановці автомобіля на парковку в зимовий час бажано, поки ви розвантажуєте авто, на дві хвилини прочинити вікна. Краще навіть двері, щоб вирівняти температуру автомобіля в салоні з тією, яка зовні. Тоді з ранку точно не буде конденсату на стеклах і значно менше шансів, що примерзнуть двірники».

«Промерзла» машина: план дій

За словами Олексія Мочанова, перед тим, як поїхати, необхідно зробити наступні кроки для правильної експлуатації авто в морози:
заведіть автомобіль;
почекайте 2-3 хвилини (в цей час ви можете очистити машину від снігу);
почніть рух (не поспішаючи).
Як тільки ви рушите з місця, уникайте підвищених оборотів двигуна. Всякі навантаження протипоказані.
Нехай автомобіль звикне до поїздки після стоянки на морозі. Завдяки руху він почне прогріватися швидше і правильніше.

Чим загрожує прогрів автомобіля до початку руху

Кожен раз, коли ви прогріваєте тільки двигун і стартуєте з непідготовленими рештою механізмами, зношуються деталі вашого «залізного коня».

«За ніч замерзла вся машина, а не тільки салон, в якому холодно, – стверджує Олексій Мочанов. – Замерзає коробка передач, масло в редукторі, підшипники, амортизатори та ін. Коли ви на місці завели автомобіль і «поторохтів», пішов тепле повітря – вам здається, що прогрілася вся машина. Насправді прогрівся тільки салон. А ви починаєте їхати, як ніби вона вся тепла. Таким чином, якщо ви їдете на машині, в якій теплий тільки мотор, ви приводите в непридатність весь автомобіль, тому що все інше деталі ще замерзлі, а ви не допомогли їм відігрітися».

У підсумку автомобільний фахівець ще раз акцентує увагу на правильній експлуатації авто і стверджує, що «будь-яка людина, яка рекомендує прогрівати авто до початку руху, нічого не розуміє в механіці».

Виключення з правил

Як розповів автогонщик, особливості при прогріванні автомобіля є у ретро-машин, оснащених карбюраторами. Щоб не довелося незабаром заїжджати на СТО, Олексій Мочанов радить водіям наступне: замість 2-3 хвилин, як наказано для решти автомобілів, необхідно після включення мотора почекати 4-5 хвилин.

«Але не більше, – каже експерт. – Ні в якому разі не треба чекати, поки стрілка (датчика температури – ред.) Підтягнеться до червоної зони або хоча б почне підніматися».





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Експерт

    Сперечатись з Олександром не буду, тільки доповню. Взагалі не дуже добре зі старту двигуна починати рух. Хоч пару десятків секунд треба дати двигуну прогнати мастило навіть влітку. В Швеції (на півночі) взагалі більшість машин мають електропідігрівач мастила в двигуні. В наших широтах при температурах до -20, це не потрібно.