Що таке турбояма?

Про турбінах на автомобілях чули багато хто, але що таке турбояма, знають не всі. Кажучи по простому, турбояма висловлює відчуття при водінні автомобіля або те, що характеризує невисоку ефективність мотора при невеликих обертах турбіни. Цей ефект з’являється тільки на автомобілях з турбірованими двигуна ми. Після подачі великої кількості палива відбувається зростання потужності дизельного мотора. Але при збільшенні лише подачі палива, може відбуватися його часткове згоряння, що навпроти викличе падіння потужності двигуна, тому що для повного згоряння всього палива не вистачить кисню. Щоб вирішити цю проблему, був придуманий турбокомпресор, яким до додаткового паливу додається додатковий обсяг атмосферного повітря. Пристрій класичної турбіни включає дві крильчатки, закріплені на одному валу, але розташовані в різних камерах, які герметично віддалених один від одного.

Обертання однією з крильчаток відбувається під дією вихлопних газів надходять на неї. Інша крильчатка пов’язана з нею, і починає своє обертання, із захопленням свіжого повітря і його подачею в циліндри.

Як виявляється ефект турбоями?
Завдяки невеликій кількості випускних газів, швидкість розкрутки турбіни досягає 150 тис. Об / хв, значить при більшому надходженні вихлопних газів на крильчатку турбіни, збільшуються її обороти і відбувається більше нагнітання повітря. Для зменшення обертів турбіни зазвичай користуються байпасним клапаном, яким здійснюється скидання частини тиску газів, що рятує від «розносу» агрегату. Однак тут є досить серйозна проблема. Як у будь-яких інших автомобілях, водій завжди чекає прискорення після кожного натискання на газ. При турбоями на дизельному двигуні може відбуватися наступне. Машина рухається на невеликій швидкості і її двигун працює при малих обертах коленвала.

В дорозі може з’явитися необхідність обгону попереду їде машини, і водій починає різко вичавлювати газ, хоча при цьому нічого не відбувається. Цей ефект і називається турбоями, тобто затримується потужність і збільшуються обороти мотора при різкому натисканні на педаль газу. Після вижиму акселератора відбувається подача в циліндри палива, яке повинне обов’язково згоріти, і лише після цього відпрацьовані гази почнуть надходити на крильчатку турбіни. З ростом оборотів турбіною буде подаватися більше повітря в циліндри, приводячи до очікуваного прискоренню, яке дозволити здійснити маневр обгону. Якщо на зустрічній смузі з’явитися інша машина, з обгоном доведеться почекати. Проблема турбоям була вирішена інженерами установкою турбін, що мають непостійну геометрію або механічних турбін, і другого компресора, яким акумулюється повітря у випадках, коли відбувається різке прискорення автомобіля.





Більше новин


Прокоментуй новину