Безпека руху та тиск у шинах

Кожен з нас зіткнувся з проблемою пробиту шину ще, будучи в дитячому віці, ганяючи на велосипеді. Колеса, накачані повітрям, можуть досить легко проколотися, а зі спущеною покришкою далеко не заїдеш. Та й що впало тиск в шинах дуже небезпечно для їзди, як по місту, так і за його межами. Недокачанний шина впливає на керованість автомобіля, збільшує витрату палива і призводить до підвищеного зносу. Неуважний, або недосвідчений водій може відразу і не помітити причину. Він буде списувати це на нерівності дороги і продовжить рух. Але при різкому маневрі або зупинці це може бути чревате серйозними наслідками. Покришка може зміститься з обода, або деформуватися, що стане прямою загрозою життю водієві та пасажирам. Щоб не потрапити в неприємну ситуацію, водій повинен постійно контролювати тиск у колесах.

Як і чим контролювати тиск у шинах?
Перед далекою поїздкою мало купити шини Marshal, потрібно звернути увагу на рівень тиску за допомогою насоса або манометра. Те ж саме слід робити після тривалої стоянки. Наприклад, на заправній станції, де можна підкачати шини. Але технічний прогрес не стоїть на місці і може забезпечити нам економію часу при проведенні цих процедур. Найпростіший спосіб – це встановити сигнальні ковпачки, які являють собою мініатюрні датчики тиску в шинах. Зміна кольору на них покаже вам, чи варто турбуватися про підкачуванню. Ці ковпачки встановлюються замість заводських на вентилі підкачки. Зміна кольору від оранжевого до сигнализирующего червоного підкаже вам, що з колесами не все в порядку. Ви можете пересвідчитись у справності коліс, просто обійшовши і уважно оглянувши ковпачки.

Однак прокол може статися і під час руху, коли кожна хвилина недогляду може бути чревата наслідками. Недолік таких датчиків в тому, що вони не завжди відповідають моделі автомобіля, не завжди точно показують, який тиск в шинах має бути. У цьому випадку їх сигнал може бути недостовірним, і ви ризикуєте отримати помилкову тривогу. Набагато краще отримати точні дані під час руху, коли у водія є час для маневру. Своєчасний сигнал про падіння тиску забезпечує електронна система контролю, яка захистить вас від помилкових сигналів. Особливо вона важлива в таких ситуаціях, коли покришка повільно спускає повітря. Такі системи забезпечують передачу даних про тиск всередині шин за допомогою радіозв’язку, або ж через мобільні пристрої. Але найсучаснішими пристроями, на наш погляд, є пристрої, які працюють інтегровано через АБС. Найчастіше вони встановлюються в заводському комплекті автомобіля.

Який принцип контролю тиску через АБС?
У першу чергу, система видає сигнал про якусь неполадку, коли з’являється різниця в швидкості обертання коліс. Збільшення швидкості для окремого колеса відбувається, якщо висота профілю шини стає нижче. Але й електронні системи можуть давати збій в ситуаціях, наприклад, коли автомобіль довго робить поворот в одну сторону. Різниця в оборотах коліс різних бортів в даному випадку істотно відрізняється, хоча тиск усередині може бути цілком нормальним. Крім того, існують такі технічні рішення, які утримують заданий тиск усередині коліс навіть при повному здутті покришок. Так що найвірніший спосіб уберегти себе – це періодична перевірка і підкачка тиску до рівня, рекомендованого виробником автомобіля.





Більше новин


Прокоментуй новину