Чому виникає іржа, і які машини найсильніше схильні до корозії

Кузов автомобіля є одним з найбільш важливих і дорогих його елементів. На жаль, навіть в епоху автомобільних автопілотів і електродвигунів, далеко не кожна машина може похвалитися вражаючими характеристиками такого простого елемента конструкції. Все тому, що кузовний метал у ряду автомобілів починає досить швидко іржавіти.

Як, де і чому

Корозія металу – це природний процес, який отримує свій розвиток в результаті контакту металу, води і кисню. Чим довше відбувається контакт перерахованих речовин в одному місці, тим вище ступінь і ймовірність початку окислення. Утворившись в одному місці, іржа починає поступово в’їдатися в метал і вже дуже скоро там може з’явитися справжня діра.

Найчастіше корозія утворюється там, де тривалий час застоювалася вода. Це місця з поганим провітрюванням. Також іржа дуже швидко з’являється в тих місцях, де утворився відкритий метал. Практика показує, що найчастіше «іржава хвороба» проявляє себе на колісних арках, кришці багажника, кромці дверей, порогах, днище (в першу чергу в задній частині авто), під пластиковим обвісом, а також у всіляких щілинах і дренажних каналах.

Які авто знаходяться в групі ризику

У наш час виробники роблять комплекс заходів для захисту кузова автомобіля від іржі. Першим і найголовнішим кордоном оборони є звичайно ж лакофарбове покриття. Оцинкування кузова також значною мірою здатна забезпечити довгостроковий захист. Проте важливо розуміти, що на швидкість і ймовірність розвитку іржі в тому числі впливає якість сталі використаної для виробництва кузова. Якщо була пущена в хід низькоякісна сталь, особливо з високою часткою вмісту шлаків, то захистити такий кузов буде вкрай складно.

Що ж стосується конкретних автомобілів, то тут все дуже сильно може змінюватися від конкретної моделі, покоління і місця складання авто. Так, наприклад, не кращим чином виступили попередні покоління «японців», в першу чергу Mazda і Honda. У той же час, непогано справи йдуть у таких європейських марок, як Renault, Peugeot і VW. На подив хороші результати в останні роки показують авто китайського виробництва.

Що ж робити

По-перше, при виборі та купівлі автомобіля слід дізнатися, чи оцинкований його кузов. Якщо немає, то оцинкування слід зробити. По-друге, завжди потрібно пильно стежити за станом лакофарбового покриття кузова, а також найбільш уразливих перед корозією місць. По-третє, машину потрібно регулярно мити, в тому числі в зимовий період. З огляду на вітчизняну специфіку, в зимовий період машину потрібно мити в першу чергу. Якщо іржа вже з’явилася, то в справу вступає принцип: «чим раніше, тим краще». Як тільки вогнище іржі виявлено, його потрібно усунути, обробивши перетворювачем. Проблемне місце слід заґрунтувати і пофарбувати.

Джерело novate.ru

Не пропустіть