Як перевірити систему охолодження?

Для легкових автомобілів охолоджуюча рідина повинна бути певної температури – від 80 до 90 градусів Цельсія. Систему охолодження заповнюють тосолом. Зазвичай використовують тосол маркування А-40. При більш холодному кліматі використовують тосол маркування А-65, де літера «А» означає, що в основі цієї рідини міститься етиленгліколь. Змінюється охолоджуюча рідина один раз на рік. При експлуатації автомобіля слід стежити за рівнем рідини в бачку. Пам’ятайте, що рівень охолоджувальної рідини зобов’язаний бути трохи вище позначки «min». Перевіряють рівень охолоджувальної рідини на холодному двигуні, оскільки на гарячому моторі температура підвищена, через що підвищується і тиск в системі охолодження і в такому випадку показання є некоректними. У випадку, коли рівень охолоджувальної рідини на позначці нижче «min», слід долити таку ж рідину.

Якщо рівень рідини знижений при малому пробігу за невеликий термін експлуатації автомобіля, необхідно ретельно перевірити: герметичні чи з’єднання системи охолодження. Досить просто візуально оглянути з’єднання при роботі двигуна. Обов’язково огляньте місця, в яких з’єднуються між собою гумові шланги:

радіатор;
термостат;
з’єднання з патрубками водяного наносу.
Якщо ви все ж визначили витік рідини, підтягніть стягнуті хомути на цьому місці. Герметичність також можна перевірити при непрацюючому двигуні за допомогою стиснутого повітроподавального в систему охолодження. У такому випадку вам необхідна установка спеціального пристосування, яке встановлюється на місце пробки радіатора. Спеціальне пристосування нагнітає повітря в систему, поки на манометрі не покажеться значення 100 кПа. Якщо тиск падає швидко, це говорить про присутність течі в системі. Якщо після пуску двигуна автомобіль потребує тривалого прогріванні, і при цьому на вулиці не холодна погода, це говорить про несправності термостата. Рідинної нанос знаходиться в хорошому стані, коли відсутня текти рідини на валу насоса.

Якщо присутній осьове биття валу, гучність роботи це не добре. Висока гучність і биття говорить про несправність рідинного насоса. Якщо рідина протікає через сальник валу насоса, значить – сальник зносився і потребує заміни. Шум насоса можна визначити на холостому ходу двигуна. Витік через сальник можна виявити візуально, оглянувши передню частину насоса.


Не пропустіть