Поломки автоматичної коробки передач

1

П оломкі автоматичної коробки передач в наш час річ не дивно. АКПП є різновидом автомобільних коробок передач, яка автоматично здійснює вибір необхідного на даний момент передавального числа. Цей вибір здійснюється в залежності від багатьох факторів і відповідно до умов, характерними для поточного руху.

1. Історія появи автоматичної коробки передач.

У тому вигляді, в якому на сьогоднішній день ми бачимо автоматичну коробку перемикання передач, вона з’явилася відносно недавно. А передувало винаходу цього механізму три основні лінії розробок. Причому, пов’язані між собою вони практично не були. Першопрохідником можна вважати планетарну механічну трансмісію. Вона застосовувалася на деяких більш ранніх автомобільних конструкціях, у тому числі на легендарному Ford T. Принцип її дії був автоматизований лише частково і вимагав безпосереднього втручання і контролю водія. Для своєчасного включення в роботу необхідної передачі додатково використовувалися дві ножні педалі. Одна з них перемикала нижчі і вищі передачі, а друга педаль призначалася для включення заднього ходу. Не дивлячись на те, що участь водія все ще було необхідні, саме планетарна механічна трансмісія дещо полегшила процес управління. Це стало можливим завдяки наявності синхронізаторів.

Другим етапів появи АКПП прийнято вважати винаходи двох американських автоконцернів: Reo і General Motors. Свої розробки вони представили практично в один і той же час. Ці коробки передач вже можна було кваліфікувати, як напівавтоматичні. Вони практично «самостійно» виконували частину дій, спрямованих на перемикання передач. Найцікавішою вважається розробка, представлена ​​компанією General Motors. Особливістю було те, що роботою планетарного механізму вже управляла гідравліка. Причому, орієнтувалася вона на швидкість пересування автомобіля. Мінусами цих винаходів була ненадійність і нестабільність роботи. До того ж для роз’єднання трансмісії і двигуна під час перемикання передач все ще використовувалося зчеплення.

Третім етапом вважається розробка, яку впровадила компанія Chrysler. Інженери впровадили в трансмісію своїх автомобілів гідравлічний елемент. Необхідно відзначити, що перші розробки в цьому напрямі велися ще в 30-х роках минулого сторіччя. Але поширення і визнання, подібні механізми отримали лише у повоєнні роки. Особливістю будови цієї коробки передач була наявність гідромуфти. Пізніше вона була замінена на гідротрансформатор. Відмінною ж рисою гідромуфти був її інноваційний принцип роботи. Одночасно зі звичайною двоступеневої коробкою, в ній працював овердрайв, який включався автоматично. По суті, винахід Chryslerа було простою механічною трансмісією з додатковим гідравлічним елементом і овердрайвом, заявлялося воно як напівавтомат.

2. Поломки автоматичної коробки передач, причини і виправлення.

В основному, фахівці все типові несправності автоматичних КПП ділять на два види: електричні і механічні. Останні з’являються через вихід з робочого стану деталей АКПП. У найнесподіваніший момент можуть підвести як насоси, вали, планетарні ряди, барабани, так і інші елементи механізму. Слід зазначити, що ремонт саме механічних поломок є найбільш дорогим. Електричні несправності виникають внаслідок порушення управління АКПП. В основному, це вихід з ладу регуляторів тиску гидроблока або соленоїдів включення. Часто проблемою стає і порушення цілісності проводки.

Основними ознаками поломки автоматичної коробки передач є: ривки і поштовхи при перемиканні передач або переведення в режим DR. До речі, якщо при переведенні селектора в цей режим, передача включається не відразу, це теж ознака поломки АКПП. Автомобіль важко рушає з місця, відбувається пробуксовка при перемиканні передачі, з’являється скрегіт з коробки. Все це явні ознаки несправності автоматичної коробки передач.
Єдино вірним методом виправлення неполадок АКПП фахівці називають звернення до професіоналів. Тільки за наявності спеціальної діагностичної апаратури та великого досвіду роботи з АКПП можна ефективно усунути неполадки. Важлива і правильність визначення поломки, так як іноді симптоми дефектів інших механізмів в автомобілі схожі між собою.

3. Відмінність автоматичної коробки від роботизованою.

Роботизована коробка передач являє собою ще більше досконалості, комфорту і універсальності при управлінні автомобілем. По суті, це механічна коробка, оснащена автоматичним вимкненням зчеплення і перемиканням передач. Роботизованою коробкою управляє електронний блок, оснащений спеціальним алгоритмом дій. Інформація для нього надходить безпосередньо від водія і умов руху.
Основна відмінність автоматичної коробки від роботизованою полягає в більшої надійності при експлуатації і меншою споживчість палива. До того ж на даний момент коробка – робот, в більшості випадків, коштує менше, ніж класична АКПП. Пов’язано це з тим, що безпосередньо виробнику установка роботизованої коробки обходиться дешевше. Також відзначається велика практичність «роботів» у порівнянні, як з механікою, так і автоматами.


Не пропустіть