Заміна ланцюга ГРМ на класиці

Ц епь ГРМ з’єднує розподільний вал двигуна і колінчастий, синхронізує їх між собою.

У процесі експлуатації змінює розміри не самі ланки, а стираються зчленування, сточуються шарніри, в результаті з’являється люфт кожної ланки. Всі вони складаються, тому, зміна розміру відбувається досить істотне. Ознаки необхідності заміни ланцюга ГРМ визначаються, в більшості випадків, на око. Перевіряється можливість натягу, якщо вона відсутня, зносу немає, експлуатація нормальна. Може виготовлятися більш точна перевірка – фазами. Мітка корпуси підшипників на розподільному валу повинна збігтися з міткою зірочки. Якщо при цьому мітка на шківі вала колінчастого буде нижче мітки на кришці двигуна більше 10мм, міняти ланцюг потрібно обов’язково. Заміна необхідна і в разі появи тріщин на ланках ланцюга, сколе втулок.

1. Наслідками невчасної заміни ланцюга ГРМ на класиці є:

– Ослаблення з перескоком ланцюга на кілька зубьевоткаливаніе кута черевика.

– Відколювання обмежувального пальця.

– Відколювання успокоителя.

– Сильний шум від падіння ланцюга всередину зірочки, ляскання.

Заміна ланцюга ГРМ на класиці. Авто поради.

– Непостійні фази газорозподілу, нерівний холостий хід від різного натягу.

У першому випадку, при перескакуванні на 2 зуба двигун, всього лише, затихне, якщо перескочить на більше їх кількість, клапан зустрінеться з поршнем. Ремонт обійдеться значно дорожче заміни. Заміна ланцюга ГРМ на класиці увазі придбання нової, яку непросто вибрати. Найпростіший спосіб відрізнити контрафактний продукт, це мати при собі надфіль. Ланки нормальної ланцюги повинні бути розжарені, надфіль їм не страшний. Вживану ланцюг видає боковий знос. Необхідно взяти її в руки, скласти в лінію і утримувати за один край. Якщо прогин складе від 7 до 10мм, товар новий, якщо більше, вона вже була в експлуатації.

Німецька Sachs і Beru, чеська продукція, прибалтійська мають хорошу якість. Довжина ланцюга у класичних моделей неоднакова, їх два види: на ВАЗ 2106, 2 103 з 116 ланками, на ВАЗ 21011, 2 101 з 114 ланками. Вважати в магазині ланки довго, можна поступити простіше, знайти крайні – якщо сусідні крайні ланки розташовані однаково (або вздовж, або впоперек), то це 116 штук, якщо по-різному (одне поперек, два уздовж), то це 114 штук.

Заміна ланцюга ГРМ на класиці без зняття передньої кришки можлива, якщо розклепати ланцюг, але це займе втричі більше часу. У знятті кришки немає нічого страшного, є лише один нюанс при її зворотній установці. Затягувати її не варто, поки не буде встановлений шків, болт – обмежувач постійно повинен перебувати всередині. Інакше, масло буде підтікати сильно. Пластмасовий заспокоювач краще гумового. Зірочки обов’язково потрібно міняти, причому всі 3, якщо в бік обертання на яких закруглені зуби, інакше ефект від заміни ланцюга буде недовго. Сальник в передній кришці краще заміняти, поки вона знаходиться в знятому положенні. В інструкціях описаний спосіб заміни без зняття передньої кришки, коли стара ланцюг розклепувався, до неї додається розклепається нова. Таким чином, нова простягається, замінюючи місце старої, потім заклепивается. Це може призвести до повторної заміні, подвійним видатках, відповідно.

2. При заміни ланцюга ГРМ на класиці використовуються наступні інструменти:

– Металева щітка.

– Ключ на 6.

– Ключ на 36 або 38 для гайки храповика, найкраще під маточину «Волги» з метровим воротком.

– Стандартний набір ключів.

3. Процес заміни ланцюга ГРМ на класиці.

Заміна ланцюга ГРМ починається з закривання горловини карбюратора після зняття фільтра, для цього використовують технологічну заглушку. Потім знімається тросик заслінки повітряної, шланги, провід центральний. Їх потрібно відвести убік, зняти у вентилятора кожух, відвернути на крильчатці гайки. Вентилятор знімається з ременем генератора, шківом помпи. Захист піддона забирається з бризковиком, передня кришка очищається, промивається. Для цього користуються щіткою металевої, ганчіркою з бензином, можна використовувати засіб. Після цього автомобіль потрібно поставити на ручне гальмо, включити 4-ю передачу, ослабити кріплення храповика. Для цього потрібно вдарити по ключу молотком. Якщо послабити не вдається, ставиться ключ, на лівий лонжерон під нього ставиться дерев’яна прокладка, відкручується все стартером. Для впевненості можна гайку спочатку простукати. Далі знімається кришка клапана, шайба на зірочці расстопорівается, послаблюється кріплення. Передача в коробці вимикається, шків вала колінчастого провертається до установки міток навпроти один одного. Шків коленвала і гайка храповика знімаються тільки після цього. Передня кришка стоїть на 6-й болтах М6, 6-и болтах М6 знизу, на піддоні і 3-ма гайками М6 спереду. Знімається вона повністю. Після цього знімається болт кріплення зірочки допоміжних агрегатів. Гайка натяжителя послаблюється, сам натягувач віджимається через черевик, закріплюється в даному положенні.

Зірочка знімається з вала розподільного у два етапи: відвертається болт, потім обмежувальний палець, знімається з ланцюга сама зірочка. Ланцюг знімається разом з зірочкою допоміжного приводу, це потрібно робити дуже акуратно, не провертаючи.

Установка ланцюгів ГРМ виробляється в порядку, зворотному розбиранні, перед установкою необхідно всі ланки змастити. Болти кріплення зірочок наживлюються, що не загортаючись до кінця. Колінчастий вал два рази провертається для перевірки міток. Затягуються болти зірочок динамометричним ключем до 41 – 51Н. Оптимальним варіантом є одночасна заміна фільтрів, масла, краще, якщо заміна ланцюга ГРМ на класиці відбувається одночасно з ТО. Якщо змінюють передній сальник коленвала, заспокоювач, натягувач, башмак, зірочки, то перед складанням додатково потрібно відвернути дві гайки М6 натяжителя, 2 болта М6 успокоителя. Башмак витягується разом з болтом. Збірка починається з установки успокоителя, в натяжітелямі послаблюється гайка, шток надавливается, фіксується гайкою. Так його набагато простіше ставити на місце. Сальник вибивається, новий ставиться за допомогою оправки. Ланцюг натягується черевиком при знятій колпачковой гайці, коленвал провертається на один або півтора обороту по ходу обертання. Пружина черевика регулює натяг автоматично, як тільки стрижень натяжителя буде втоплений максимально, колпачковую гайку можна встановлювати, затягувати.





Більше новин


Прокоментуй новину