Як відремонтувати пластик в автомобілі

У автомобілі зустрічається безліч типів пластику. Тільки для виробництва кузовних деталей використовується більше 20 їх видів і кожен з них вимагає особливої технології ремонту, пише 5koleso.ru

Про пластик і яким він буває

Спершу розберемося, що ж таке пластмаса, і якою вона буває. Пластмасами прийнято називати матеріали, що є з’єднанням синтетичних (рідше – природних) полімерів з органічними домішками, які додають готовому виробу для надання різних властивостей при його формуванні з в’язкотекучого стану в твердий.

Залежно від реакції на підвищені температури, пластмаси у свою чергу діляться на термопластичну і термореактивну.

Термопластики при нагріві переходять з твердого в еластичний стан, причому така зміна оборотна і може повторюватися безліч разів. До термопластиків відносяться поліетилен, полістирол, полікарбонат, полівінілхлорид, поліпропілен, поліметилметакрилат і поліамід.

У автомобілебудуванні найчастіше використовується поліпропілен: він чудово підходить для виготовлення бамперів і інших деталей, що випробовують різні ударні навантаження і є найчастіше ушкоджуваними. Поліпропілен дуже еластичний і здатний відновлювати форму при легких ударах, але хороший він не лише цим. У разі ушкодження деталі з поліпропілену легко полагодити, оскільки цей матеріал прекрасно переносить такий популярний метод ремонту пластика, як паяння.

Термореактивні пластмаси мають лінійну структуру, будучи неплавким матеріалом, який руйнується в результаті нагріву і не відновлює своїх початкових властивостей при подальшому охолодженні. До таких матеріалів відносяться поліуретан, поліефірні, карбамідні і фенолформальдегідні смоли. Найширше застосовуються в автомобілебудуванні пластики на основі поліерфних смол.

На відміну від податливого поліпропілену, деталі з поліефірних пластиків мають високу жорсткість, тому цей матеріал, як правило, йде на капоти, дахи і кришки багажників. Треба пам’ятати, що при ремонті подібних деталей використати паяння категорично неприпустимо.

Школа ремонту

Роботи з відновлення пластикових деталей підрозділяються на дві категорії – глибокий структурний ремонт і косметичний. При повній реновації усуваються дефекти, викликані ушкодженням структурної цілісності деталі або втрати її частини, косметичний ремонт вирішує проблему поверхневих ушкоджень – усунення відколів, подряпин і тріщин.

Для ремонту поверхневих дефектів пластикових деталей краще всього підходить двокомпонентна полімеркаптан-епоксидна суміш. При застиганні цей матеріал не лише забезпечує необхідну міцність зони ремонту, але і зберігає еластичність. Деталь, відремонтована з використанням цієї суміші, здатна повністю відновити свої початкові властивості і витримувати розрахункові ударні навантаження.

При роботі з деталями з пропілену частенько виникає проблема відсутності достатньої адгезії ремонтного матеріалу до поверхні відновлюваної пластикової деталі. Це пояснюється низькою поверхневою енергією пропілену, яка призводить до слабкої міжмолекулярної взаємодії. Просто кажучи, один матеріал не може зачепитися за інший.

Для того, щоб підвищити адгезивну здатність, необхідно використати поліолефіновий активатор, що містить у своїй структурі поліолефіни (поліпропілен, поліетилен, етиленпропіленові каучуки).

Для відновлення серйозних ушкоджень не обійтися без спеціального двокомпонентного клею на основі поліуретану. Цей склад відрізняється високою швидкістю полімеризації (час висихання становить всього 30 секунд), що дозволяє в процесі роботи приклеювати і відновлювати загублені частини пластика. Після відновлення форми загубленого елементу і повної полімеризації складу його можна обробляти (свердлити, шліфувати) і забарвлювати.

При використанні двокомпонентного клею можна відремонтувати не лише сам пластиковий елемент, повернувши йому первинний товарний вид, але і його кріплення. Наприклад, це стосується кріплень бамперів, що отримали незначні ушкодження, – в цьому випадку відпадає необхідність в заміні дорогої деталі.





Більше новин


Прокоментуй новину