Метан або пропан: яким буває газ для авто

Практично всі сучасні двигуни внутрішнього згоряння можуть працювати від двох видів газу – серед доступних у вільному продажу і прийнятних за ціною, пише m2motors.com.ua.

Перший з них – зріджений нафтовий газ (СНД). Він, по суті, є нафтовим продуктом, точно так само як бензин. Але на відміну від бензину це побічний продукт переробки нафти. Завдяки цьому його вартість фактично в два рази нижче в порівнянні з бензином. Основним нафтовим газом, що продається на АЗС, є суміш пропану і бутану, в співвідношенні 70-75%. Зберігається газ в спеціальних балонах в зрідженому стані під відносно низьким тиском -1,2 -1,6 мПа (12-16 атм.).

Другим популярним газом є – метан. Це основна складова природного викопного газу і так званого біо-газу (виділяється з продуктів життєдіяльності домашніх тварин і органічних відходів). Саме він є основним паливом для домашніх газових плит, котлів в приватних будинках і котелень. Зберігати метан складніше. Він не зріджується, і зберігати його доводиться в спеціальних товстостінних балонах з легованої сталі під тиском 20 мПа (200 атм.). Сучасні технології дозволяють виготовляти ємності для його зберігання з композитних матеріалів. Це дозволило знизити вагу балонів, але незначно.

Яка система зручніше – працює на метані або пропан-бутану? Для того, щоб це зрозуміти, треба порівняти основні плюси і мінуси обох систем.

Пропан-бутан

плюси

Вартість на 40-55% дешевше бензину

За об’ємом газовий балони практично не поступаються місткостям для бензину

Балони можуть встановлюватися в нішу для зберігання запасного колеса

Пропан-бутанові суміші продаються практично на всіх АЗС

Невисока вартість установки

Відсутність втрати потужності

мінуси

Витрата пропан-бутану вище на 5-10% ніж бензину

Особливість: автомобіль прогрівається на бензині, при досягненні температури охолоджуючої рідини 40С, живлення перемикається на газ.

Метан

плюси

З урахуванням можливості добувати біо-газ, є економічно вигідне альтернативне паливо.

До 3-х разів дешевше бензину

Витрата нижче, ніж у бензину

мінуси

Обмежена кількість заправок

Втрата потужності біля 10%

Важкі і менш місткі балони для зберігання

Особливість: Вимірюється в кубічних метрах. 1 куб.м метану = 1,2 л бензину.

підсумки:

Найбільш зручною альтернативою для легкових автомобілів є пропан-бутан. При відносно недорогій вартості установки дозволяє знизити витрати на 40%.

Метан – економічно більш вигідний, але через громіздкі, важкі балони його застосування на легкових автомобілях проблематичне.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • Саня

    Какой дебил это писал? И в каком столетии?

  • kot leopold

    че за бред? как раз на пропан-бутане идет потеря мощности, причем значительная если ездить чисто на газе. Сейчас есть система ГБО такая, что при превышении определенных оборотов двигателя идет впрыск топлива вместе с газом – тогда да, потери мощности практически нет.Но на старую машину я думаю такое не установить. А на метане ездят между прочим спортивные автомобили, если там большая потеря мощности, то зачем тогда ставить?