Сход-розвал: що це?

При будь-яких роботах по заміні старих деталей на нові, пов’язаних з основою машини, її колесами. Обов’язково слід робити сход-розвал. Не дотримання цієї вимоги може призвести до зниження керованості автомобіля і швидкому стирання покришок. Існує безліч налаштувань, яким дано, багато в чому поміняти керованість машини на дорозі. І все ж, що являє собою сход-розвал? Кут нахилу коліс по відношенню до дороги називається розвал. У тому випадку, коли верхня частина коліс має позитивний кут нахилу до автомобіля, розвал є негативним, в іншому ж випадку, тобто навпаки, позитивним. Завдяки негативному розвалу, колесо тримається на дорозі більш впевнено, так як корисна площа зіткнення збільшується, це безперечно плюс. Однак при такому розкладі істотно скорочується термін служби покришок.

Виставляючи негативний розвал, дотримуйтеся значень 1,5-2 гр. на передні колеса і 1,5 гр. на задні. В Інтернеті часто зустрічається слово кастер, їм є положення коліс по горизонталі. Якщо не зловживати Кастером, то в злегка збільшеному стані він дає позитивний результат. Автомобіль, що рухається з високою швидкістю, управляється набагато легше і приємніше. Але не варто збільшувати його більше дозволеного, кермо стане «важким» і неповоротким. А якщо за ним не стежити і він просто виходить за рамки нормального, слід підготуватися до негативного розвалу на зовнішнє колесо при поворотах. Якщо бажання провести експеримент усе ж є, рекомендується збільшувати його не більше 2 градусів від закладеного стандарту.

Сумарним сходженням називається сума кутів між поздовжньою віссю машини і площиною, яка проходить через центри правого і лівого коліс. Позитивне сходження на передніх колесах проявляється в хорошій стабільності автомобіля на великих швидкостях. Однак мінусом цього варіанту є зростання недостатньою поворачівоемості. Недоліки та гідності є і у негативного сходження. При такому сходженні різко зростає реакція коліс на кермо, що не може не радувати, оскільки керованість підвищується дуже чітко. Однак комплекти гуми вам доведеться міняти набагато стабільніше, також всі нерівності дороги будуть відмінно передаватися на рульове колесо. Аналогічна ситуація виходить і з колесами задньої осі. Чи варто й говорити, що самим нормальним положенням вважається саме нульовий сходження, причому на всіх осях автомобіля.


Не пропустіть