10 причин, за якими патрульний може зупинити транспортний засіб, – роз’яснення юристів

Юристи Правового центру «Гарант», розібравшись у всіх нормативних тонкощах, підготували матеріал про взаємодію автомобілістів з патрульними на дорозі, пише 1kr.ua.

У минулому 2015 році наша держава реформувала правоохоронний орган під назвою Міліція в інший – Національна Поліція. Відмінності в адміністративній складовій і підпорядкуванні всередині правоохоронної структури ми розбирати не будемо, а зупинимося на спілкуванні водіїв з представниками Національної поліції на дорозі.

Почнемо з того, коли патрульний може зупинити транспортний засіб. Список причин для зупинки вичерпний – таких пунктів всього 10:

Присутня очевидна технічна несправність транспортного засобу;

Відсутність номерного знака, його неправильне розміщення, закриття сторонніми предметами, або його неможливо прочитати з відстані 20 метрів;

Водієм порушені Правила дорожнього руху;

Є інформація про те, що водій або пасажир причетний до створення ДТП, кримінального або адміністративного правопорушення, або якщо є інформація про те, що ТЗ або вантаж можуть бути об’єктом або засобом створення ДТП, кримінального або адміністративного правопорушення;

Транспортний засіб знаходиться в розшуку;

Водій або пасажири були свідками ДТП, кримінального або адміністративного правонаршуенія;

Якщо необхідно залучити водія ТС для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським, або як свідка під час оформлення протоколів про адмінпорушення або матеріалів, що стосуються ДТП;

Уповноваженим органом влади прийнято рішення про заборону або обмеження руху;

Спосіб кріплення вантажу на ТЗ створює небезпеку іншим учасникам дорожнього руху;

Порядок використання спеціальних світлових або звукових сигналів на ТЗ порушений;

Якщо Вас все-таки зупинили, необхідно зупинитися з дотриманням Правил дорожнього руху, а після цього – включити аварійну світлову сигналізацію.

Виходити відразу ж після зупинки не потрібно – досить опустити скло для нормального спілкування з представником Закону. Після зупинки, патрульний повинен представитися, назвати посаду, звання та прізвище і повідомити про причину зупинки.

Надавати документи на транспортний засіб і посвідчення, яке дає право на керування транспортними засобами потрібно тільки на вимогу патрульного. Страховий поліс водій зобов’язаний мати при собі, але пред’являти його повинен тільки в разі ДТП.

Також Закон «Про національну поліції» не зобов’язує водія передавати посвідчення патрульному в руки. Достатньо надати його для ознайомлення і, при необхідності, переписати дані.

Актуальне також питання: «А чи може інспектор вимагати відкрити багажник?». З боку лінгвістики тут є труднощі, адже «огляд» і «огляд» на українському звучить як «огляд». Але, тим не менш, огляд може бути проведено лише по відношенню до осіб, підозрюваним у скоєнні злочину; особам, які вчинили адміністративні правопорушення; особам, щодо яких обрано запобіжний захід.

У чому ж відмінність від огляду від огляду? При огляді співробітник може «оглянути» салон. Вимога відкрити багажник – вже огляд. При цьому обов’язкова присутність понятих. А якщо патрульний самостійно відкриває багажник, бардачок і риється в речах – це вже обшук, і проводиться він виключно з дозволу суду та компетентними органами кримінальної поліції, що ніяк не входить в компетенцію патрульних.

Підводячи підсумок, пам’ятайте: патрульні – такі ж люди, як і ми, хоч і при виконанні обов’язків. У них є як свої права, так і обов’язки.





Більше новин


Прокоментуй новину

  • володимир завірюха

    Якщо Україна іде в стороу Європи то і кількість перевіряжчих на дорогах потрібно довести до кількості в Єс на км дороги.Ато їх чомусь завжди в десятеро більше, конкретний примір потрібно брати по свободо любимій Прибалтиці.