Як вести бесіду із поліцейським на дорозі

Під час зупинки транспортного засобу поліцейський зобов’язаний без затримки підійти до водія, а не змушувати його витрачати час (п. 27.4. Наказу 111).

Уважно вислухайте і зафіксуйте звернення до Вас працівника поліції, заборона таких дії є протиправною. Під час звернення до водія поліцейський зобов’язаний: привітатися; чітко й зрозуміло назвати свою посаду, звання та прізвище; повідомити про причину зупинки транспортного засобу, суть звернення, суть скоєного правопорушення у випадку його вчинення. На вимогу учасника дорожнього руху поліцейський зобов’язаний пред’явити своє службове посвідчення (ч. 3 ст. 18 ЗУ “Про Національну поліцію”).

Поліцейський має право висловити вимогу про пред’явлення водієм:

а) посвідчення на право керування транспортним засобом;

б) реєстраційного документа на транспортний засіб;

в) поліса (сертифіката) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів для перевірки ( пункти. 14.7., 27.2. Наказу 111; підпункт “а” п. 2.4. ПДР).

Названі документи надавати в руки поліцейського не обов’язково, достатньо показати в розгорнутому вигляді. Вимога працівника поліції передати йому у руки документи протиправна (абзац 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ “Про дорожній рух”; підпункт “а” п. 2.4. ПДР). Перед тим, як пред’явити свої документи, бажано висловити вимогу до нього пред’явити його службове посвідчення).

З посвідчення бажано переписати прізвище, ім’я, по батькові, звання, посаду для можливого оскарження дій до прокуратури чи до суду, також уточнити причину зупинки і суть скоєного правопорушення. Не забудьте записати номер нагрудного знака працівника, він також може Вам знадобитися для його ідентифікації (його не можна приховувати або будь-яким чином перешкоджати прочитанню інформації на ньому та фіксуванню його за допомогою технічних засобів – ч.3 ст. 20 ЗУ “Про Національну поліцію”).

У взаємовідносинах з учасниками дорожнього руху працівнику поліції забороняється: звертатися на “ти”; використовувати погрозливі чи ображаючі жести; допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість, неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають людську гідність, погрози; пред’являти безпідставні звинувачення (п. 17.2. Наказу 111).

Зверніть увагу, чи відповідають прізвище, звання та посада тим, які назвав поліцейський при зверненні, і чи не закінчився термін дії посвідчення. У разі виявлення невідповідності чи закінчення терміну дії посвідчення, вимоги такого працівника не виконуйте, негайно телефонуйте черговому поліції за телефоном 102 та на телефон довіри (телефони є на сайті МВС). Можливо такий “поліцейський” є просто шахраєм у формі, який таким чином заробляє гроші, що є злочином, передбаченим ст. 390 КК України.

Більше цікавих матеріалів та свіжих новин читайте на сторінці MMR у facebook


Не пропустіть