Що таке ПНВТ?

Паливний насос високого тиску – це складний вузол, що є частиною дизельного мотора. Також як і електричний бензонасос для бензинового двигуна, ПНВТ подає пальне до форсунок дизельного двигуна. Головною складовою цієї системи є так звана плунжерні пара. Якщо говорити простіше, то вона є невеликим циліндром з поршнем, що має діаметр в два або три рази менший, ніж його довжина. Завдяки цьому можна здійснювати закачку більшої кількості суміші в циліндр насоса для створення більшого тиску. Принцип, за яким він працює, аналогічний роботі паливного насоса двотактного двигуна. При опусканні поршня вниз в циліндр відбувається закачування пального, коли ж він піднімається вгору, відбувається стискання палива зі створенням високого тиску. Від дії високого тиску відбувається відкриття випускного клапана, і паливо починає свій рух до форсунок, якими при настанні необхідного моменту (під високим тиском) впорскується пальне в циліндри двигуна.

На сучасних моторах здійснюється установка декількох подібних циліндрів плунжерної пари для забезпечення тиском кожної окремо взятої форсунки. Через те, що величина зазору між стінками циліндрів і поршнем досягає всього декількох мікромілліметров, коли виникає навіть сама найменша несправність, треба виробляти заміни всієї плунжерній пара, так вона не підлягає відновленню.

Недоліки ПНВТ
Головний недолік цієї системи упорскування полягає в тому, що на ремонт паливного насоса високого тиску витрачається багато грошей. Є такі несправності, які взагалі неможливо усунути, ось чому в окремих випадках з’являється необхідність у придбанні нового насоса. Термін, протягом якого працює ПНВТ, прямо визначається якістю палива, яке використовується, тому про це треба пам’ятати постійно. Всім добре відомо, що якість палива на вітчизняних заправках невисоке, не кажучи вже про якість дизельного палива. Паливному насосу потрібно дбайлива експлуатація, тому використання пального з будь-якими домішками, тим більше з водою, швидко приведе до неминучого виходу з ладу паливного насоса високого тиску і непередбачених витрат по його заміні.

Використання ПНВТ в бензинових двигунах
Однак незважаючи на всі недоліки, які притаманні цьому виду уприскування, ця система стала використовуватися і на бензинових двигунах, правда вже під іншою назвою – GDI. Це стало можливим завдяки перевагам ПНВТ, що перекриває їх недоліки. Основна ж перевага полягає в зменшенні витрати палива до 30%, завдяки тому, що уприскування палива відбувається під високим тиском.





Більше новин


Прокоментуй новину