Що таке термостат?

0

Термостатом називають один з найважливіших компонентів, який бере участь у роботі двигуна машини. У його функції входить контроль охолодження двигуна, підтримка певної температури охолоджуючої рідини та інші. У системі охолодження термостат стежить за потоком охолоджуючої рідини в радіаторі і двигуні, реагуючи на температур, підтримуючи певний температурний режим внутрішніх вузлів під час експлуатації автомобіля. Термостат почали встановлювати в систему охолодження з 1922 року.

Де розташований термостат?

Положення термостата у всіх автомобілях різна і залежить від моделі двигуна, системи його охолодження і багато іншого. Найбільш часто він розташований на виході з блоку циліндрів або ж на вході насоса охолодження. Нові моделі двигунів термостати містять в собі твердий наповнювач (певний хімічний термоелемент). З іншого боку, термостат – термочутливий клапан, який розташовується в латунної рамці. Завдяки руху клапана в процес приєднується тарілка, насаджена на корпус, який робить роботу циліндра із вставленим у нього штоком. Один кінець штока приєднаний до верхньої рамці термостата, інший з гумовою порожниною в самому корпусі. Між ними розташована суміш міді та гранульованого воску (термочутливий елемент).

Термостат під час запуску двигуна залишається закритим. Швидкий нагрів двигуна відбувається за рахунок того, що охолоджуюча рідина циркулює з блоку циліндрів і назад. Після того як рідина досягла температури 80-90 градусів, термостат починає відкриватися. Термоелемент в цей час починає збільшуватися в обсягах, а корпус термостата рухається до штоку. При дії поворотної пружини відкривається тарілка клапана, і охолоджуюча рідина починає переміщатися через радіатор, тим самим охолоджуючи двигун.

Принцип роботи термостата полягає в тому, що чим більше нагрівається двигун, тим ширше відкривається термостат і надходить більша кількість ОЖ. Все це дозволяє контролювати температуру внутрішніх вузлів двигуна. У деяких двигунах є два термостата, які організовують двоконтурну систему охолодження. Один з елементів стежить за оптимальною температурою в контурі блоку, інший – в голівці блоку циліндрів. Таку систему зазвичай встановлюють на гоночних машинах або на автомобілях з дуже потужним двигуном.


Не пропустіть