Що таке форсунка?

У сучасних бензинових моделях автомобілів створенням паливно-повітряної суміші управляє інжектор, а безпосередньо за уприскування відповідають форсунки. Конструкція форсунок дозволяє рівномірно і якісно розпорошувати горючу суміш під високим тиском в камеру згоряння. Використовується як бензинових і дизельних двигунів. Основні частини форсунки: сопло, розпилювач, регулювальний гвинт-гайка, голчастий клапан, сітчастий фільтр, корпус, пружина і шток. Види форсунок: механічні, електромагнітні, з прямою подачею рідини, насос-форсунка, електрогідравлічна і п’єзоелектрична. Технічний стан форсунок перевіряється кожні 20-30 тисяч кілометра пробігу.

Перевірка форсунок здійснюється на самому двигуні (без демонтажу). Це перевірка роботи якісного розпилення палива, перевірка тиску в системі подачі палива (паливна рампа) і візуальний огляд розпилювача на загрязняемость небудь видимі дефекти. Стан працюючої форсунки, подачі палива через розпилювач характеризується:

хорошим розпиленням;
туманно образне стан при розпиленні;
відсутність вилітають крапель і згущень, відповідний звук (відсікання) при упорскуванні і відсутність краплі освіту в момент і закінчення впорскування.
Основні несправності форсунок і причини, які викликають перебої в системі двигуна:

втрата потужності;
провали в роботі двигуна на холостому ходу і при русі;
підвищена токсичність відпрацьованих газів;
забруднення розпилювача або відмова роботи.
Промивання форсунок в двигуні здійснюється шляхом додавання в систему живлення спеціальних присадок для очищення системи, або промивка здійснюється спеціальним промивним апаратом всієї паливної системи. На стенді здійснюється діагностика і перевірка технічного стану форсунок промивка і працездатність, регулювання тиску, де повинно відповідати показаннями за паспортом якості роботи. Якщо показання не збігаються, регулюється форсунка шляхом регулювального гвинта-гайки або шайби (передбачено регулювання).

Западання голки в розпилювачі – наслідок перегріву або нещільного закривання голки, тобто негерметичність, внаслідок чого можливий вихід з ладу форсунки. Здійснюється промивка та притирання розпилювача, а якщо усунути несправність не виходить, розпилювач замінюється разом з голкою. Неправильне регулювання форсунки або мимовільне розрегулювання, через що може відбутися втрата тиску розпилюється горючої рідини. Причини розслаблення пружини або зносу голки штанги.

Усунення несправності – це регулювання форсунки за допомогою регулювального болта або шайб. Порушення герметичності форсунки в сідлі, тобто пропускання повітря з циліндра в атмосферу – замінюється кільце ущільнювача на форсунці. Перевірка тиску в паливній рампі (інжекторних двигунів) проводиться, коли тиск не збігається паспортному для даного автомобіля, і здійснюється промивка рампи і паливопроводів, оскільки технічний стан паливної рампи відповідає за якісну роботу форсунки.


Не пропустіть