Чим різняться Twin-Turbo і Bi-Turbo?

Багатьом чули про двигуна х, які посилені за допомогою двох турбін Twin-Turbo і Bi-Turbo. Ці двигуна доступні не всім через високу вартість, однак якщо не можна купити, то хоча б дізнатися про кожну з них може кожен. Далі розглядаються основні технічні характеристики цих турбін. Деякі помилково вважають, що Bi-Turbo і Twin-Turbo є різними комерційними назвами однієї і тієї ж системи наддуву. Проте різниця між ними полягає, не тільки в назві, а й способі, використовуваному для наддуву.

Двигуни з наддувом Twin-Turbo
Уявіть собі принцип дії турбіни. Їй створюється тиск повітря, яке закачується в циліндри мотора. Коли зростають обороти відбувається зниження ефективності турбіни і падіння потужності мотора. Для виключення падіння потужності і забезпечення приросту навіть при підвищених обертах, встановлюють другу аналогічную турбіну. Працювати ця турбіна може по-різному. Наприклад, турбіни можуть бути налаштовані на паралельну роботу, або, налаштовуються таким чином, щоб спочатку тиск нагнеталось лише однією турбіною, але коли цього буде недостатньо, відбувалося підключення другої для компенсації втрат. Треба пам’ятати, що системою Twin-Turbo можна користуватися на V-подібних двигунах і класичних рядних, без будь-яких відмінностей.

Двигуни з наддувом Bi-Turbo
Системою Bi-Turbo мається на увазі наявність 2-х турбін, але якщо у варіанті, описаному вище обидві турбіни були однакові, система Бі-турбо включає звичайну і збільшену (більш потужну) турбіну. Включення турбін відбувається послідовно, якщо обороти малі та середні в роботу вступає перший турбіна, при підвищенні оборотів починає працювати збільшена. Завдяки цій конфігурації можна добитися рівного розгону машини. Система Bi-Turbo також встановлюється на V-образних і рядних двигунах.

Відмінність між Bi-Turbo і Twin-Turbo
Конструктивні особливості обох систем впливають на характер поведінки машини. Системою Bi-Turbo, завдяки різним по потужності турбін, забезпечується рівномірний розгін автомобіля, без втрати або різкого підвищення потужності. Основний пріоритет системи Twin-Turbo полягає в знятті максимальної потужності з агрегату. Twin-Turbo в порівнянні з конкурентом страждає від явища турбоями, або невеликої затримки, при розкручуванні турбіни, для приросту потужності. При це відбувається виникнення різкого поштовху при розгоні, система Bi-Turbo забезпечує плавний розгін. Систему Bi-Turbo можна використовувати для поїздок в місті, турбонаддув Twin-Turbo позбавлений такої можливості. Обидві системи турбонаддува дуже дорогі і важкі в обслуговуванні, ось чому вони зустрічаються тільки на машинах преміум-класу.





Більше новин


Прокоментуй новину