Пристрій і технічне обслуговування рульового керування автомобіля

Автомобіль: пристрій і техобслуговування, необхідне рульовому управлінню. Єдиним засобом, що дає можливість водієві задавати автомобілю напрямок руху, є рульове управління. Воно забезпечується рульовим приводом з колесами, пов’язаним через рульовий механізм з водієм. Кермові механізми легкових авто бувають черв’ячні і рейкові. Якщо механізм черв’ячний, то кермо повертає черв’як, ролик, ковзаючи по його різьбі, повертає через вал рульову сошку, а вона – передає зусилля через рульовий привід на передню пару коліс. У рейкового механізму шестерня, що сидить на рульовому валу, переміщує рейку, керуючу керманичами тягою коліс. Для забезпечення правильних неоднакових кутів повороту коліс служить рульова трапеція.

З черв’ячним рульовим механізмом працює рульовий привід, до складу якого входять три кермові тяги і три важеля управління колесами. У разі рейкового рульового механізму у привода для управління поворотними важелями коліс є лише пара рульових тяг. У сучасних автомобілях для полегшення водійських зусиль служить гідравлічний підсилювач керма. Необхідно уважно стежити за кількістю рідини в гідропідсилювачі. У разі її нестачі при повороті керма чути гул. У гідропідсилювача є розширювальний бачок з мітками мінімуму і максимуму рівня рідини. Рідина слід наливати до максимальної позначки. Потрібно уважно стежити за ступенем зносу підшипників черв’яка і самої пари.

Кермові тяги не повинні бути погнуті, а в картері завжди має бути достатньо масла. Завищена величина вільного ходу рульового вала («люфт») може пояснюватися як порушеною регулюванням, так і зносом черв’ячної пари, збільшеними зазорами в шарнірах приводних тяг, зносом втулок сошки і ослабленням кріплення картера. Необхідно уважно стежити за герметичністю картера. При її порушенні відбувається витік масла, необхідного для запобігання зносу черв’ячної пари. Важливо пам’ятати: відсутність належного техобслуговування рульового управління може стати причиною аварії з катастрофічними наслідками.





Більше новин


Прокоментуй новину