Колесо автомобіля

Колесо автомобіля складається з таких компонентів: металевого диска і гумовою шини. Шини бувають камерні і безкамерні. Камерні шини використовували на старих моделях автомашин. Усередині камера наповнена повітрям і повинна зберігати герметичність. Тому головною відмінністю шини безкамерної є наявність у неї ущільнюючих буртиков. У шини безкамерні накачується повітря між диском і покришкою. Вони відрізняються зручністю і надійністю. Колесо без камери (шина) називається покришкою. Разом з привареним ободом диск кріпиться до півосі заднього моста або до маточини за допомогою конічних болтів або гайок. На вантажних авто обід знімний. Несучою частиною покришки є корд, схожий він на металеву тканину, яка сплетеним з тонкого дроту. З внутрішньої поверхні покришки функцію зняття тиску виконує корд. Корди бувають з радіальним розташуванням ниток і діагональним.

Діагональні нитки між собою перехрещуються, в результаті чого, виявляються боковини покришки, по краях з’єднані. Радіальні нитки майже перпендикулярно розміщені по відношенню до бортів, цим забезпечуючи гарне зчеплення з дорогою невеликий опір коченню. Не можна автомобіль, що має пошкодження, розшарування і розриви корду експлуатувати. Колісну шину одягають на диск прикріплений болтами до маточини колеса або до осі. Саме на диск металевий надходить крутиться момент. У всіх колесах підтримувати необхідно однаковий тиск. Для більшості автомашин є оптимальною цифра 2 атм. Купуючи шину, зверніть увагу на написи збоку. На маркуванні вказують ширину, співвідношення профілю шини до ширини в процентному співвідношенні, в дюймах – посадковий діаметр і розташування кордових ниток. Причина відведення машини в сторону найчастіше – порушення кутів установки коліс попереду, неоднакове тиск в шинах, різна жорсткість пружин, поломки стабілізатора поперечної стійкості авто.


Не пропустіть