Кузови легкових автомобілів

0

Кузови покликані виконувати аеродинамічну і естетичну функції. Опір повітря під час руху автомобіля змушує двигун витрачати більше потужності, щоб знизити цей опір виробники намагаються надати форму кузову найбільш обтічну. Крім цього кузов виконує захисну функцію, наприклад в аварійних ситуаціях або від атмосферних опадів, бруду, пилу, а так само забезпечує комфорт водієві і пасажирам. Кузов може становити половину всієї маси легкового автомобіля. У автомобілів кузова бувають одно-, двох- й трьох об’ємними. Одне об’ємний кузов об’єднує в єдине ціле всі відсіки для двигуна, для пасажирів і багажник. До них відносяться мінівени, мікровени. Ці автомобілі мають місткий салон. Двох об’ємний кузов складається з відсіку для двигуна і відсіку для пасажирів і багажу.

Це універсал, хетчбек, кросовер. Вони мають містке багажне відділення і невеликі розміри. Трьох об’ємний кузов відрізняється від інших окремим відсіком для двигуна, для пасажирів і окремим відсіком для багажу. До них можна віднести седан, лімузин, купе, кабріолет, пікап. Кузови можуть мати каркас або бути безкаркасними. У легкових автомобілів з ​​каркасом (рамою) деталі і панелі облицювальні кріпляться безпосередньо на нього. Безкаркасний кузов має потрібну жорсткість, і деталі (паливний бак, двигун та інше) в цьому випадку кріпляться до самого кузову. Герметичність кузова забезпечує захист людей в салоні від неприємних запахів, пилу, вітру, дощу, снігу, спеки. Деталі кузова виробляють зі сталі, товщина якої може бути 0,7-0,9 мм. Деталі має додаткове навантаження виготовляють з листа стали 1,2 мм. Одним з часто зустрічаються недоліків кузова є його схильність до корозії. Для запобігання цьому виробники виготовляють кузов або деякі його деталі з оцинкованої сталі.