Бензиновий двигун – пристрій і робота

Двигуни внутрішнього згоряння з’явилися на початку IX століття, замінивши свого попередника – паровий двигун. Донині двигуни внутрішнього згоряння користуються великою популярністю і широко поширені в сучасному автомобільному виробництві. Отже, розглянемо принцип дії двигуна. Двигуни внутрішнього згоряння засновані на перетворенні хімічної і теплової енергії палива, що згорає в робочій частині двигуна, в механічну енергію, яка в подальшому призводить автомобіль в рух. До основних видів двигунів внутрішнього згоряння, які набули найбільшого поширення в автомобільному виробництві, відносяться: бензинові двигуни і дизельні двигуни. Як можна зрозуміти з назви виду двигуна, харчування їх здійснюється, відповідно, бензином або дизельним паливом.

У кожного з двигунів даних видів є свої особливості, а так само недоліки і переваги відносно один одного.

Бензинові двигуни користуються великою популярністю серед легкових автомобілів, завдяки зручності експлуатації, низькому рівню шуму, а так само більшою питомої потужності обсягу, по відношенню до дизельних двигунів. Бензинові двигуни працюють на рідкому паливі (бензин), запалювання якого здійснюється примусовим способом, тобто за допомогою запальною свічки.

Принцип його роботи грунтується на чотирьох тактах:

Перший такт – уприскування палива в робочу частину.
Другий такт – стиск горючої суміші поршнем двигуна.
Третій такт – загоряння горючої суміші, рух поршня разом з КШМ вниз (робітник хід).
Четвертий такт – випуск відпрацьованого продукту (вихлопних газів).

Бензинові двигуни залежно від типу системи живлення поділяються на такі види:

Карбюраторний двигун. У двигуні даного виду змішування палива з повітрям здійснюється в карбюраторі і потім тільки подається через впускні трубопроводи в робочу частину двигуна. Випуск двигунів даного типу зменшується з кожним роком, у зв’язку з невідповідністю вимогам сучасних екологічних норм до чистоти вихлопних газів і низькому рівню економічності споживання палива;
Інжекторний двигун. У даному двигуні подача палива здійснюється за допомогою одного або декількох інжекторів, по-іншому званих форсунками. Уприскування палива може здійснювати в центральну частину трубопроводу за допомогою одного інжектора – такий вид називається прямим уприскуванням. Або ж безпосередньо перед кожним клапаном окремого циліндра за допомогою декількох інжекторів – такий вид уприскування називається розподіленим.
Дизельні двигуни
Дизельні двигуни так само засновані на тому ж принципі, що і бензинові, але мають відмінність лише в тому, що загоряння палива (дизеля) відбувається не від іскри, а від високої температури, яка досягається шляхом стиснення. Залежно від виду камери згоряння дизельні двигуни бувають двох типів:

з розподіленою камерою згоряння;
з нерозподіленого камерою згоряння.
Переваги та недоліки бензинового і дизельного двигуна
Якщо судити про переваги і недоліки бензинового і дизельного двигуна, то можна відразу сказати, що кожен з цих видів має свої плюси і мінуси, по яких не можна назвати один двигун краще іншого. І тому вибір одного з варіанти двигуна залежить від конкретних потреб і переваг автолюбителя. Отже, розглянемо окремо основні плюси і мінуси кожного з двигунів: До основних плюсів бензинового двигуна щодо дизельного можна віднести більш зручну експлуатацію – не вимагає переходу на зимовий паливо, більш низький рівень шуму, велику екологічність, а так само велику питому потужність обсягу, тобто досягнення більшої потужності при малих обсягах двигуна.

Міркуючи про плюси дизельного двигуна можна виділити його економічність, яка досягається за рахунок більш низької ціни на дизель, щодо бензину і більш низького споживання палива. Не можна не відзначити, що до плюсів двигуна цього виду можна віднести більш високий крутний момент, ніж у бензинового двигуна, що дуже корисно для вантажних автомобілів. А так само меншу пожежонебезпечність, завдяки тому, що дизельне паливо схильне меншої здатності до займання.





Більше новин


Прокоментуй новину