Навіщо потрібен турбокомпресор

Турбонаддув є одним з найбільш недорогих варіантів інженерного рішення, що дозволяє збільшити потужність дизельного двигуна ЯМЗ. Не потрібно тільки плутати турбокомпресори (ТКР) з механічними нагнітачами (наприклад, G60 на легкових WV Passat). Нагнетатель зазвичай приводиться ременем і відбирає потужність від мотора з метою збільшення кількості атмосферного повітря, який надходить в циліндри. ТКР ж, у свою чергу, в процесі роботи використовує енергію відпрацьованих газів. Принцип роботи компресора полягає в наступному: відпрацьовані гази витісняються з циліндрів поршнями, після чого за допомогою випускного колектора потрапляють під великим тиском і з великою швидкістю в корпус колеса турбіни (так звана «гаряча равлик»), тут вони приводять в обертання турбіну. На валу турбінного колеса закріплено жорстко компресорне колесо.

Воно прокачує повітря на систему очищення, після чого проводить його через корпус колеса компресора, де повітря сильно стискається, до впускного колектора двигуна. Кількість повітря, що стискається і тиск його стиснення визначаються як конструктивним будовою конкретного турбокомпресора, так і режимом роботи дизельного двигуна ЯМЗ 238. Як в дизельних, так і в бензинових моторах генерується потужність знаходиться в залежності від кількості згорілої всередині циліндрів оптимального складу (співвідношення повітря-паливо) паливно-повітряної суміші. Оскільки ТКР збільшує рівень подачі повітря в циліндри движка (у порівнянні з атмосферними аналогами того ж самого робочого об’єму), то стає можливим збільшити відповідно і кількість подаваного в циліндри палива, що і призводить до зростання потужності колінчастого вала двигуна.

Серійні силові агрегати, що комплектуються ТКР, мають деякі конструктивні особливості паливної системи, а також інших вузлів, які пристосовані для нормальної роботи мотора з компресором. При монтажі ТКР на атмосферний двигун потрібно враховувати зростання його потужності (необхідне посилення деяких вузлів), а також буде потрібна перенастроювання паливної системи на подачу великих обсягів палива. Оскільки ТКР працює в досить важких умовах: високі температури відпрацьованих газів (до 1 тис градусів), великі частоти обертання вала (до 280 тис об / хв), необхідно, щоб масло для змащення й охолодження, що забирається з масляної системи движка, було тільки чистим і відповідним вимогам, які пред’являє виготовлювач двигуна.

Зазвичай після запуску буває необхідно дати попрацювати мотору в холостому режимі близько 1 хвилини. Це необхідно, щоб тиск масла в змазує системі піднялося до необхідного робочого рівня і потрапило в підшипники ТКР. Перед тим, як вимкнути двигун, також потрібно дати йому попрацювати пару-трійку хвилин в режимі холостого ходу, щоб дати деталям турбокомпресора охолонути.





Більше новин


Прокоментуй новину