Маховик двигуна

Маховик або як його ще називають махове колесо представляє з себе масивний диск в діаметрі від 300 до 500 міліметрів на зовнішню поверхню якого запресований зубчастий сталевий вінець – службовець зацепной елементом для стартера автомобіля. Виготовляють маховик з міцного і тяглового чавуну шляхом лиття. Розташовується маховик на колінчастому валу кривошипно-шатунного механізму виконуючи роль диска зчеплення (ведучого). Основним завданням махового колеса є накопичення інерційної-кінетичної енергії за допомогою якої згладжуються нерівномірності обертального руху колінчастого валу, а так само ця енергія надає допомогу поршням двигуна при виході останніх зі своїх мертвих точок. Розрізняють декілька видів конструкцій маховиків:

1. двохмасовим (демпферний) – включає в себе два диска з’єднаних між собою за допомогою демпферної-пружинної системи, яка дозволяє трансмісії повністю позбавиться від крутильних коливань і здійснювати рівномірну роботу всіх її елементів. До переваг двохмасовим маховика можна віднести – знижений витрата палива, ізоляція шумів, підвищений термін служби синхронізаторів, гасіння вібрацій, зручне перемикання передач і захист в цілому трансмісії від перевантажень. Однак із за інтенсивної роботи демпферного маховика, відносно швидко виходить з ладу його головний робочий елемент – дугова пружина, що негативно позначається на його широке застосування.

2. Полегшений маховик – це вже атрибут тюнерів в якому маса маховика розподілена ближче до країв диска, що дозволяє значно знизити загальна вага махового колеса і природно зменшити інерцію. Все це сприяє більш швидкому набору оборотів двигуна і приросту потужності двигуна.

3. Суцільний – це звичайнісінький широко поширений маховик встановлюваний на цивільні автомобілі.





Більше новин


Прокоментуй новину