Робота механічної коробки передач

5

Рушаючи на слизькій дорозі, пом’якшите момент включення понижувальної передачі пробуксіровкой зчеплення.

Основне – при їзді по слизькій трасі в ожеледь треба пам’ятати, що при гальмуванні не можна вичавлювати зчеплення і вимикати передачу.

Для безпечного гальмування при ожеледі не гальмуйте різко, спочатку скиньте газ, потім вичавте зчеплення, переключіться на низьку передачу, а потім знову ввімкніть зчеплення. Таке «гальмування двигуном» не дасть колесам блокуватися, а зробить, що вони будуть рівномірно сповільнювати хід. Подібна система гальмування передбачена на іномарках, (АБС), але не багато вітчизняних авто її мають.

На слизькій дорозі крутите кермо кара з механічною трансмісією плавно, уникаючи різких поворотів, в уникненні небезпечного занесення кара.

Якщо ви забуксували на льоду або в снігу, крім іншого варто застосувати так званий спосіб «розгойдування», коли при русі вперед треба включити першу передачу, а при русі назад – задню.
Їдемо в гору – опускаємося з гори

І в тому, і в іншому випадку їхати необхідно з включеною передачею, щоб мати можливість в короткі терміни збільшити або мінімізувати обороти мотора.

Щоб не з’їхати назад, підніматися в гору краще так: вичавити зчеплення, відразу включити передачу і натиснути педаль акселератора, відпускаючи при цьому педаль зчеплення. Якщо підйом тривалий, імовірно оціните його довжину і виберіть з низьких передач ту (традиційно це друга або третя), на якій можете дотягнути до кінця підйому. Першу превосходно застосовувати, якщо при підйомі треба здійснювати і повороти.

Буксирувати в гору краще на першій передачі, коли швидкість мала, а движок працює на великих потужностях.

Опускатися з гори важче, ніж підніматися, аварійні ситуації вірогідні частіше, чому тим більше не можна діяти одними гальмами, а необхідно гальмувати движком, відпустивши педаль акселератора і перейшовши на низьку передачу.

Опускайтеся на передачі не вище тієї, на якій піднімалися. Щоб кар при спуску не розганяв за інерцією, його рух треба контролювати педаллю гальма.


Не пропустіть